ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟΚΡΙΕΣ
https://ean.auth.gr/its-carnival-time/
Χορεύοντας:
Παιχνίδια
Το ίδιο παιχνίδι είχαμε παίξει και παλαιότερα με μαθητές της Α΄ τάξης κλείνοντας τη χρονιά, με την ίδια πάλι επιτυχία. Θα ήθελα να επισημάνω ότι τέτοιου είδους δραστηριότητες και παιχνίδια, είναι πολύ ευχάριστα για τους μαθητές, καλλιεργούν κλίμα εμπιστοσύνης και αποδοχής και πράγματι συμβάλλουν ιδιαίτερα στην προσπάθεια που κάνουμε εμείς οι δάσκαλοι να καλλιεργήσουμε την ομαδικότητα των μαθητών μας. Φυσικά δεν μπορούμε να περιμένουμε να έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα από την πρώτη φορά. Δοκιμάζουμε και πειραματιζόμαστε, αποτυγχάνουμε αλλά δεν απογοητευόμαστε, επιμένουμε στο στόχο μας και με επιμονή και μέγιστη υπομονή τα καταφέρνουμε.
Είναι βέβαια αυτονόητο ότι όλη η διδασκαλία μας και η διαδικασία της μάθησης πρέπει να βασίζεται στις αρχές της ομαδοσυνεργατικής. Ξεκομμένες και ασύνδετες τέτοιες δραστηριότητες δύσκολα οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Προσωπικά επιλέγω να κάνω μικρά βήματα, να θέτω εφικτούς στόχους στους μαθητές και στον εαυτό μου για να μην απογοητεύομαι, και έτσι κλιμακωτά να καταφέρνουμε τα σπουδαία.
Χρειάζονται δεκατρία άτομα για να στήσουν τον ιδιότυπο χορό. Ο ένας
κρατά έναν μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου
ξεκινούν δώδεκα μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα. Οι
κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και είναι αυτές που δίνουν το όνομά
τους και στο έθιμο. Γύρω από τον στύλο δώδεκα χορευτές κρατούν από
ένα γαϊτάνι και χορεύουν ταυτόχρονα ανά ζευγάρια, τραγουδώντας το
παραδοσιακό τραγούδι. Καθώς κινούνται γύρω από τον στύλο, κάθε
χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του και έτσι όπως γυρνούν, πλέκουν
τις κορδέλες γύρω από τον στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς
συνδυασμούς, με τον ίδιο τρόπο που έπλεκαν παλιά οι γυναίκες τα
γαϊτάνια και στόλιζαν τις παραδοσιακές φορεσιές. Όταν οι κορδέλες έχουν
όλες τυλιχτεί και οι χορευτές χορεύουν όλο και πιο κοντά στο κοντάρι,
αντιστρέφεται η φορά του χορού και αφού τα γαϊτάνια ξετυλιχτούν ο
χορός τελειώνει.
1.Παντομίμα: Ακούω και κάνω
Η δασκάλα λέει μία πρόταση και τα παιδιά κάνουν την παντομίμα σε όσα ακούν. Στην αρχή η δασκάλα θα χρησιμοποιήσει flashcards, φωτογραφίες, εικόνες, κτλ. για να υποστηρίξει την κατανόηση του γλωσσικού εισερχόμενου (Krashen, 1982). Π.χ. “Today at school I had a BIG sándwich and a small apple”, κτλ.
2. Πες το αλλιώς…! Τα παιδιά λένε όλα μαζί απλές φράσεις, τις οποίες ήδη γνωρίζουν μέσα από τις ρουτίνες τους, με διαφορετικούς τρόπους: Χαρούμενα, λυπημένα, βαριεστημένα, νυσταγμένα, θυμωμένα, κτλ. Π.χ. “Good morning”, “Good night”, “My name is…”, “Come here”, “Sit down”, etc
3. Παιχνίδι αισθήσεων και συναισθημάτων Τα παιδιά μιμούνται σκηνές της καθημερινότητας βάζοντας τις αισθήσεις τους και την εκφραστικότητα να δουλέψει. Η δασκάλα ρωτάει κι αυτά εκφράζουν το συναίσθημα με την έκφραση του προσώπου τους. Για παράδειγμα
What do you do ….
when you smell fish, flowers, etc.?
when you hear the wind, train, etc.?
when you eat chocolate,lemon, etc.?
when you see a wolf, a turtle, etc.?
when you touch snow, a dog, etc.?
Θεματική: Φθινόπωρο Εκπαιδευτικό Σενάριο ΕΑΝ
: How many leaves can you see?
Δραστηριότητα 1 «Ο/Η εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας καλεί τα παιδιά να αναπαραστήσουν τα φύλλα που στροβιλίζονται στον άνεμο καθώς πέφτουν. Στην αρχή ζητά από τα παιδιά να σταθούν όρθια (green), μετά να χαμηλώσουν λίγο (yellow) και να συνεχίσουν να χαμηλώνουν σιγά-σιγά (orange, red and brown) ανάλογα με το χρώμα».
Θεματική: Χειμώνας Εκπαιδευτικό Σενάριο ΕΑΝ:
It’s winter! Animals hibernate
Πρόταση Διαμορφωτικής Αξιολόγησης «Παιχνίδι μνήμης με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. • Υπάρχουν διπλές καρτέλες για κάθε ζώο αναποδογυρισμένες και τα παιδιά προσπαθούν να φτιάξουν ζευγάρια, λέγοντας τα αντίστοιχα ονόματα των ζώων».
Παιχνίδια στον κύκλο
1. What’s your name? • Ξεκινάμε σε κύκλο και ο/η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας λέει ρυθμικά τη φράση: “What’s your name? What’s your name?” (Frère Jacques tune). • Τα παιδιά επαναλαμβάνουν δυο φορές τη φράση και, αφού σταματήσουν, ο/η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας διαλέγει ένα παιδί για να πει το όνομά του. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να τελειώσει ο κύκλος των παιδιών. • Στη συνέχεια μπορούν να γίνουν αρκετές παραλλαγές, π.χ. λέγοντας τη φράση αργά, γρήγορα, με βαριά φωνή, ψιθυριστά κτλ. • Σε μια παραλλαγή μπορούμε να πούμε στα παιδιά να κάνουν διάφορες αστείες γκριμάτσες λέγοντας το όνομά τους ή να μιμηθούν την φωνή κάποιου ζώου.
2. Τhe music ball! • Μια μπάλα γυρίζει από χέρι σε χέρι με τα παιδιά να είναι σε κύκλο και με το “Stop” του/της εκπαιδευτικού, η μπάλα σταματά και το παιδί που την κρατά πρέπει να πει το όνομά του ή να ονομάσει ένα ζώο, κλπ
Παραδείγματα τραγουδιών για προσχολική ηλικία
• This is the way we get dressed…
• Old MacDonald had a farm…
• Incy Wincy spider…
• The wheels on the bus…
• Row row row your boat
Παιδικά τραγούδια με ημέρες της εβδομάδας και αριθμούς
Monday, Tuesday, Wednesday, jump!
Hickory Dickory Dock, the mouse ran up the clock!
Five Little Monkeys jumping on the bed…
Ten Green Bottles Hanging on the Wall
Θεματική: Πρώτες ημέρες στο νηπιαγωγείο Εκπαιδευτικό Σενάριο ΕΑΝ: Nice to meet you!
Δραστηριότητα 2
«1. Ο/Η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας βοηθά τα παιδιά να μάθουν τα λόγια του τραγουδιού. Με τη βοήθεια του/της νηπιαγωγού κάνουν τις κινήσεις. -Hello everyone, how are you? (χαιρετισμός) -It’s nice to meet you, one and two! (χειραψία με μπουνιά ή με αγκώνα) -Welcome to our school, three and four, (παρέλαση) -We are classmates, tell us more! (χέρι στην καρδιά) -I’m happy to be here, give me five! (πήδημα και παλάμη στον αέρα) -Tell us your name and we will be fine! (παλαμάκια και στροφή)
2. Τα παιδιά τραγουδούν το τραγούδι σε ζευγάρια, με το ένα να βρίσκεται απέναντι από το άλλο, κάνοντας τις σχετικές κινήσεις».
Θεματική: Φθινόπωρο Εκπαιδευτικό Σενάριο ΕΑΝ:
What’s the weather like today?
– What’s the weather, what’s the weather, like today, like today?
• How many leaves can you see?
– The leaves on the trees song