Ετικέτες

17 Νοεμβρίου (1) 25 ΜΑΡΤΙΟΥ (16) 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (7) ΑΓΓΛΙΚΑ (7) ΑΕΙΦΟΡΙΑ (1) ΑΚΟΥ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ (42) ΑΛΚΥΟΝΑ (2) ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ (2) ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ (10) ΑΝΟΙΞΗ (30) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (2) ΑΠΟΚΡΙΕΣ (32) ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (7) ΒΙΒΛΙΑ (47) ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ (6) ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ (3) ΓΡΑΦΗ (4) ΔΑΣΚΑΛΟΣ (2) ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (1) ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ (7) ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ (4) ΔΙΑΣΤΗΜΑ (5) ΔΙΑΤΡΟΦΗ (6) ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (8) ΔΟΝΤΙΑ (2) ΕΘΝΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ (17) ΕΚΤΥΠ.ΥΛΙΚΟ (1) ΕΚΤΥΠΩΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ-ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ (1) ΕΝΔΙΑΦ. ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ (18) ΕΝΤΟΜΑ (3) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (1) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (3) ΕΠΟΧΕΣ (2) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (19) ΕΡΥΣΙΧΘΟΝΑΣ (3) ΕΥ ΖΗΝ (15) ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (3) ΕΥΧΕΤΗΡΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (1) ΖΩΑ (13) ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ (1) ΖΩΓΡΑΦΟΙ (3) ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (10) ΚΑΡΤΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ (4) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (46) ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ (5) ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ (1) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. (6) ΜΟΥΣΙΚΗ (1) ΜΥΘΟΙ (2) ΝΕΑ ΠΡ.ΣΠΟΥΔΩΝ (1) ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤ.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (1) ΝΕΡΟ (4) ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (3) ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ (6) ΠΑΙΧΝΙΔΙ (8) ΠΑΛΙΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ (1) ΠΑΡΑΜΥΘΙ VIDEO (48) ΠΑΣΧΑ (44) ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (6) ΠΟΙΗΜΑ (3) ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (1) ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ (7) ΣΕΙΣΜΟΣ (2) ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (14) ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ (4) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (6) ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ (4) ΣΧΗΜΑΤΑ (7) ΣΧΟΛ. ΔΡΑΣΤΗΡ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (14) ΣΩΜΑ (3) ΤΑΙΝΙΑ (1) ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (6) ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ VIDEO (45) ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ (5) ΦΕΚ (1) ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (4) ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2) ΦΥΤΑ (1) ΧΕΙΜΩΝΑΣ (13) ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ (3) ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (21) ΧΡΟΝΟΣ (2) BULLING (1) PADLET -Υλικό 1821 (1) PADLET -Υλικό Νηπιαγωγείου - (3) STEM (1)

Σάββατο 20 Μαρτίου 2021

"Ασπρογάλανο πανί":

 
 
 

"Ασπρογάλανο πανί": οπτικοποιημένη απόδοση του κειμένου. Δημιουργός: Βάγια Πατσιά. Όλες οι πηγές αναφέρονται αναλυτικά από τη δημιουργό στο τέλος της παρουσίασης.
Στον ίδιο σύνδεσμο θα βρείτε επίσης ένα ποίημα για την ελληνική σημαία, δημιουργία της συναδέλφου Ειρήνης Κωστή.
Ευχαριστώ πάρα πολύ τις συναδέλφους που μου εμπιστεύτηκαν τις εξαιρετικές δημιουργίες και εμπνεύσεις τους.

https://drive.google.c


om/file/d/1HHhWH1YNqJcBWEiTvocm610puhH870WN/view

 

 

Παρασκευή 19 Μαρτίου 2021

Πέμπτη 18 Μαρτίου 2021

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου,


 
 
 
 
 
εικόνα
 
 
***************** 

Κρυφό Σχολειό - Τραγούδι-Ιστορία


 

Η Ζωή των Παιδιών την Περίοδο της Τουρκοκρατίας: από το Κρυφό Σχολειό στην Παραδοσιακή Ενδυμασία

 
 
 
 

 

1821-2021

 25ηΜΑΡΤΙΟΥ

Η 25η Μαρτίου είναι μέρα που έχει διπλή σημασία για τους Έλληνες. Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή. Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εθνική, γιατί τη μέρα αυτή ξεκίνησε η ελληνική επανάσταση ενάντια στην οθωμανική αυτοκρατορία το 1821, πριν δηλαδή από 200 χρόνια.

Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Στις 25 Μαρτίου γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Ο Άγγελος του Θεού έφερε στη Μαρία το χαρμόσυνο μήνυμα ότι θα γεννήσει το Σωτήρα του κόσμου, το Χριστό μας. Της πρόσφερε έναν άσπρο κρίνο και της είπε ότι ο Θεός τη διάλεξε για να γίνει μητέρα του γιού του. Η Μαρία δέχτηκε με μεγάλη χαρά.

Ελληνική επανάσταση 1821

Οι Έλληνες ήταν σκλαβωμένοι στους Τούρκους για τετρακόσια περίπου χρόνια. Δεν άντεχαν άλλο τη σκλαβιά και αποφάσισαν να πολεμήσουν σκληρά τους Τούρκους. Την 25η Μαρτίου γιορτάζουμε την έναρξη της επανάστασης των Ελλήνων εναντίον των Τούρκων. Ο λαός ξεσηκώθηκε για να αποκτήσει την ελευθερία του.

Τα παιδιά τον καιρό της ελληνικής επανάστασης πήγαιναν στο

<<κρυφό σχολείο>>. Δηλαδή πήγαιναν κρυφά κάθε βράδυ στην εκκλησία και τους μάθαινε γράμματα ο ιερέας.

Τα σημαντικότερα πρόσωπα της Ελληνικής επανάστασης ήταν:

Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, ο Αθανάσιος Διάκος,  ο Οδυσσέας Ανδρούτσος,  ο Ρήγας Φεραίος, η Μαντώ Μαυρογένους, ο Αντρέας Μιαούλης, ο Μάρκος Μπότσαρης, η Λασκαρίνα ΜπουμπουλίναΟ Παπαφλέσσας.

 1.25η Μαρτίου 1821

  εικόνα

2

.https://sway.office.com/huHCjLNzCOYAzYlc?fbclid=IwAR05g87o00w2lXL7_-actCZ9LNvNCo8koRomaSfGLTYRwRNt9v0CAL393hE 

Τετάρτη 17 Μαρτίου 2021

ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

                           

Το Πάσχα

Ήρθε και φέτος η Λαμπρή,
των χριστιανών η μέρα η μεγάλη,
στη σούβλα σιγοψήνεται τ΄ αρνί,
Χριστός ανέστη κάθε στόμα ψάλλει.

Παντού μοσχοβολά η πασχαλιά
κι η άνοιξη με τα πολλά λουλούδια.
Τσουγκρίζουμε τα κόκκινα τ΄ αυγά
κι έχουν λαμπάδες όμορφες τα κοπελούδια.

Στις εκκλησιές μυρίζει το λιβάνι
κι η φύση ντύθηκε στα γιορτινά.
Πίστη να λάμπουνε τα μάτια κάνει
και τις καρδιές γεμίζει η χαρά.

Γλυκά σημαίνουν οι καμπάνες
κι οι χριστιανοί ένας τον άλλονε φιλούνε.
Μεγάλοι και μικροί, παιδιά και μάνες
του Θεανθρώπου την ανάσταση υμνούνε.

 Κατίνα Εκκεκάκη Μπουκιά
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Τσουγκρίσματα


Με ένα αυγό σαν του σπουργίτη

κι είπα νικητής θα βγω

τσακ μου τσάκισες τη μύτη.

Μα, σα γύρισες τ αυγό, τσακ, σε τσάκισα κι εγώ

Και Χριστός Ανέστη όλοι με φιλιά πολλλά φιλιά

ψάλλαμε στο περιβόλι,

οπου ανθούσε η πασχαλιά.
 
 
 
 
 
Φιλιώς Νικολούδη


Στο λαγό με τα μεγάλα αυτιά,
του αρέσει η σκανταλιά.
Κι όλο χώνεται στα σπίτια 
για να κάνει τη ζημιά.

Έσπασε όλα τα αυγά
που ήταν κόκκινα βαμμένα.
Την υπόλοιπη μπογιά,
 έβαλε σε μία πενα

Έφαγε όλα τα κουλούρια
γύρισε όλα τα καλάθια
κι έβαλε στην κατσαρόλα
 μέσα στο φαί αγκάθια.

Σαν τελείωσε επήγε 
να κρυφτεί σε μια γωνιά.
Και περίμενε κρυμμένος
να γυρίσουν τα παιδιά. 

Απ τα γέλια τα πολλά
εκουνιόντουσαν τα αυτιά.
 Τα παιδιά ανακαλύψαν 
την κρυψώνα στο λεπτό.
Κι από τα αυτιά τραβήξαν 
το ζημιάρη το λαγό.

Του 'βαλαν σκούφο και ποδιά 
για να πλάσει τα κουλούρια 
και να βάψει τα αυγά…
 
 
 
 
 
 
 
Πασχαλιάτικη Χαρα

Ρένα Καρθαίου


Κόκκινο μεγάλο αυγό

έπεσε απ΄τον ουρανό

κι ως το χώμα κάτω αγγίζει

τσακ, το τσόφλι του τσακίζει

και ξεχύνονται από μέσα

σαν μπαλίτσες με φτερά

κιτρινούλικα πουλάκια

πασχαλιάτικη χαρά

και τσίου-τσίου λεπτές φωνούλες μας μηνούνε:

“Χριστιανοί αναστήθηκε ο Χριστός μας κι έχει η άνοιξη φανεί”

 
 
 
 
Η Λαμπρή

Ήρθε πάλι η Λαμπρή
των Ελλήνων η γιορτή
ηλιολούλουδα  και φως
αναστήθηκε ο Χριστός!

Τ’ άγιο χέρι του παπά
ύψωσε τρία κεριά:
« Δεύτε λάβετε άγιο φως »
αναστήθηκε ο Χριστός!

Τι λαμπρές οι εκκλησιές!
Τι γλυκές οι ψαλμουδιές!
λέει ο κάθε χριστιανός:
αναστήθηκε ο Χριστός!

Αυγοκούλουρο κι αρνί
φύλλα, φίλοι και φιλί.
κι ο εχθρός είναι αδερφός,
αναστήθηκε ο Χριστός!

Kώστας Καλαπανίδας
 
 
 
 
ΠΟΙΗΜΑ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΑΡΑΚΙ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
 
Πλησιάζει η Πασχαλιά
κι όλοι έχουμε χαρά.
Οι μεγάλοι και οι μικροί
γιατί έρχεται Λαμπρή.
 
 
 
Πρώτα η φύση το γιορτάζει
που έχει αρχίσει να ανθίζει.
Τους αγρούς της ετοιμάζει,
με χορτάρι πρασινίζει
και με όμορφα λουλούδια
τα χωράφια της γεμίζει

Άρχισαν οι ετοιμασίες
και τα σπίτια καθαρίζουν.
Οι άνθρωποι με τον ασβέστη
τις αυλές τους τις ασπρίζουν.
 
 

Πασχαλιάτικα κουλούρια
με ωραίες συνταγές
φτιάχνουνε κι όλα τα σπίτια
θα γεμίσουν μυρωδιές.
 
 
Κόκκινα βαμμένα αυγά
θα τσουγκρίσουν τα παιδιά
κι όπου το αυγό θα σπάσει
πάει να πει πως έχει χάσει.
 
Οι λαγοί και τα κουνέλια
θα φτιαχτούν σοκολατένια
που αρέσουν στα παιδιά,
γιατί είναι λιχουδιά.
 
 
Τη Μεγάλη Εβδομάδα
ο νονός φέρνει λαμπάδα,
που έχει επάνω της στολίδια,
φιόγκους, χάντρες και παιχνίδια
 
Τις ημέρες πριν το Πάσχα,
θα έχει θλίψη η ψυχή.
Η Ανάσταση σαν γίνει,
η χαρά θα ξεχυθεί
και με την αγάπη θα' ναι
συντροφιά παντοτινή.

Έθιμα πασχαλινά,
γλέντι και χορός πολύς.
Και την Κυριακή του Πάσχα
κάντε όρεξη πολύ,
για να φάμε το αρνί.

Χρηστός Ανέστη!!!!!

H κυρά Σαρακοστή και η προέλευση των τροφών

 https://blogs.sch.gr/releni/2021/03/17/i-kyra-sarakosti-kai-i-proeleysi-ton-trofon/?fbclid=IwAR0fI4cvqaVdc40d4pS0TJjuga5ZW94C2L-2uZQZNBcCewPs-0FDTZNuM7g

 

 

Διδάσκοντας στο Νηπιαγωγείο

Επιμορφωτική εκδήλωση με τίτλο «Μαθαίνουμε για τα δάση και την άγρια ζωή»

 Μπες την θέση μου 

 

 

 Διδάσκοντας στο Νηπιαγωγείο

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ 1821

 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ 21

                                       εικόνα

ΤΑ ΕΛΛΗΝΑΚΙΑ

 
 
εικόνα

 


 παιχνίδια με τα Ελληνάκια

 

                             Τα Ελληνάκια 

      

        

       

 

 

 Τα Ελληνάκια του 1821 μας μαθαίνουν......pptx

 

 

Παζλ με τη Μαρία το Γιώργη και τη Γοργόνα από "Τα ελληνάκια", της Ευγενίας Φακίνου.

Δευτέρα 15 Μαρτίου 2021

Ο ΒΡΑΧΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΜΑ

 

Ο ΒΡΑΧΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΚΥΜΑ

Το κύμα που ήταν στη θάλασσα έγινε φίλος με το βράχο.

Τσακωθήκανε.

 
Δυο άνθρωποι, που τον έναν τον έλεγαν βράχο και τον άλλον κύμα μαλώνανε.
Το κύμα έριξε κάτω τον βράχο.
Ο βράχος κοιμήθηκε.



                                         Ο βράχος και το κύμα
«Μέριασε, βράχε, να διαβώ!» το κύμα ανδρειωμένο
λέγει στην πέτρα του γιαλού θολό, μελανιασμένο.
«Μέριασε! μες τα στήθη μου, που 'σαν νεκρά και κρύα
μαύρος βοριάς εφώλιασε και μαύρη τρικυμία.
Αφρούς δεν έχω γι' άρματα, κούφια βοή γι' αντάρα,
έχω ποτάμι αίματα, με θέριεψε η κατάρα
του κόσμου, που βαρέθηκε, του κόσμου που 'πε τώρα:
«Βράχε, θα πέσεις, έφτασεν η φοβερή σου η ώρα!»
Όταν ερχόμουνα σιγά, δειλό, παραδαρμένο,
και σο 'γλυφα και σο 'πλενα τα πόδια δουλωμένo,
περήφανα μ' εκοίταζες και φώναζες του κόσμου,
να δει την καταφρόνεση που πάθαινε ο αφρός μου.
Κι αντίς εγώ κρυφά-κρυφά, εκεί που σε φιλούσα,
μέρα και νύχτα σ'έσκαφτα τη σάρκα σου εδαγκούσα
και την πληγή που σ' άνοιγα, το λάκκο που 'θε κάμω,
με φύκη τον επλάκωνα, τον έκρυβα στον άμμο.
Σκύψε να ιδείς τη ρίζα σου στης θάλασσας τα βύθη,
τα θέμελά σου τα 'φαγα, σ' έκαμα κουφολίθι.
Μέριασε, βράχε, να διαβώ! Του δούλου το ποδάρι
θα σε πατήσει στο λαιμό...Εξύπνησα λιοντάρι...»
Ο βράχος εκοιμότουνε. Στην καταχνιά κρυμμένος,
αναίσθητος σου φαίνεται, νεκρός, σαβανωμένος.
Του φώτιζαν το μέτωπο, σχισμένο από ρυτίδες,
του φεγγαριού, που 'ταν χλωμό, μισόσβηστες αχτίδες.
Ολόγυρα του ονείρατα, κατάρες ανεμίζουν
και στον ανεμοστρόβιλο φαντάσματα αρμενίζουν,
καθώς ανεμοδέρνουνε και φτεροθορυβούνε
τη δυσωδία του νεκρού τα όρνια αν μυριστούνε.
Το μούγκρισμα του κύματος, την άσπλαχνη φοβέρα,
χίλιες φορές την άκουσεν ο βράχος στον αθέρα
ν' αντιβοά τρομαχτικά χωρίς καν να ξυπνήσει,
και σήμερα ανατρίχιασε, λες θα λιγοψυχήσει.
«Κύμα, τι θέλεις από με και τι με φοβερίζεις;
Ποιος είσαι συ κι ετόλμησες, αντί να με δροσίζεις,
αντί με το τραγούδι σου τον ύπνο μου να ευφραίνεις,
και με τα κρύα σου νερά τη φτέρνα μου να πλένεις,
εμπρός μου στέκεις φοβερό, μ' αφρούς στεφανωμένο;
Όποιος κι αν είσαι μάθε το, εύκολα δεν πεθαίνω!»
«Βράχε, με λένε Εκδίκηση. Μ' επότισεν ο χρόνος
χολή και καταφρόνεση. Μ' ανάθρεψεν ο πόνος.
Ήμουνα δάκρυ μια φορά και τώρα κοίταξέ με,
έγινα θάλασσα πλατιά, πέσε, προσκύνησέ με.
Εδώ μέσα στα σπλάχνα μου, βλέπεις, δεν έχω φύκη,
σέρνω ένα σύγνεφο ψυχές, ερμιά και καταδίκη,
ξύπνησε τώρα, σε ζητούν του άδη μου τ' αχνάρια...
Μ' έκαμες ξυλοκρέβατο... Με φόρτωσες κουφάρια...
Σε ξένους μ' έριξες γιαλούς... Το ψυχομάχημά μου
το περιγέλασαν πολλοί και τα πατήματά μου
τα φαρμακέψανε κρυφά με την ελεημοσύνη.
Μέριασε βράχε, να διαβώ, επέρασε η γαλήνη,
καταποτήρας είμαι εγώ, ο άσπονδος εχθρός σου,
γίγαντας στέκω εμπρός σου!»
Ο βράχος εβουβάθηκε. Το κύμα στην ορμή του
εκαταπόντησε μεμιάς το κούφιο το κορμί του.
Χάνεται μες την άβυσσο, τρίβεται, σβήεται, λιώνει
σα να 'ταν από χιόνι.
Επάνωθέ του εβόγγιζε για λίγο αγριεμένη
η θάλασσα κι εκλείστηκε. Τώρα δεν απομένει
στον τόπο που 'ταν το στοιχειό, κανείς παρά το κύμα,
που παίζει γαλανόλευκο επάνω από το μνήμα.
                      Αριστοτέλης Βαλαωρίτης

-Να το ακούσουμε τώρα σαν παραμύθι;

Ο βράχος και το κύμα
Μέσα σε θάλασσα σκοτεινή, σε μια άλλη εποχή,
στεκότανε βράχος δυνατός, περήφανος, καμαρωτός.
 Και ένα κύμα ανδρειωμένο, θολό και μελανιασμένο
τον πλησιάζει θαρρετά με λόγια απειλητικά.
-Μέριασε βράχε να διαβώ, γίνε χίλια κομμάτια
Μαυρίλα στη ψυχή μου κουβαλώ και όχι ολόχρυσα παλάτια.
 Ο βράχος το βλέπει και γελά με το θράσος που κουβαλά.
Μα το κύμα συνεχίζει:
Οι αφροί μου δεν έχουν άρματα και η βοή μου αντάρα.
Είμαι γεμάτο αίματα και μια σκληρή κατάρα.
Του κόσμου που κουράστηκε, του κόσμου που λέει τώρα
«Βράχε θα πέσεις έφτασε, η φοβερή σου ώρα»
 Ο βράχος του εμίλησε:
Ποιος είσαι εσύ που θα μου πεις, να κάνω εγώ πιο πέρα,
όταν εσύ με προσκύναγες τη νύχτα και τη μέρα;
Θυμάσαι που μου ’πλενες και μου ΄γλυφες τα πόδια
και ο κόσμος σε κορόιδευε χωρίς λίγη συμπόνια;
 Το κύμα χαμογέλασε
και του είπε ένα μυστικό πέρα για πέρα αληθινό:
Όταν ερχόμουνα κοντά, δήθεν να σε «φροντίσω»,
είχα μαζί μου έναν κασμά για να σε πελεκήσω.
Άνοιγα τρύπα βαθιά που τη σκέπαζα με φύκια αλμυρά.
Σκύψε να δεις τη ρίζα σου που είναι κούφια τώρα.
Βράχε δεν είσαι πια δυνατός, γιατί έφτασε η ώρα.
Η ώρα που ο δούλος πια ξυπνά, κρατώντας ψηλά το κεφάλι,
γιατί οι ταλαιπώριες του, τον έκαναν λιοντάρι.
 Ο βράχος αδιαφόρησε για την πικρή αλήθεια
και είπε πια να κοιμηθεί στης θάλασσας τα δίχτυα.
Μα δεν ήρθαν όνειρα γλυκά για να τον εκοιμήσουν
μόνο κατάρες πολύ σκληρές για να τον ανησυχήσουν.
 Ταραγμένος κοιτά το κύμα, που είναι μπροστά του
 με τη μικροσκοπική θωριά του:
Ασήμαντο, αδύναμο τολμάς και μιλάς
αντί σαν δούλος εμένα να προσκυνάς;
Επειδή κρατάς δάφνης στεφάνι
νομίζεις ότι μπορείς να με ξεκάνεις;
Άκου, λοιπόν και μάθε το και στο μυαλό του βάλτο.
Είμαι από σένα πιο δυνατός
και δεν με φοβίζει ο δικός σου ο αφρός.
 -Βράχε, δεν είμαι πια σταγόνα στη βροχή,
κουβαλάω κάτι δυνατό μες στη ψυχή.
Βράχε το λένε ΕΚΔΙΚΗΣΗ.
Θυμάσαι τον πόνο που πότισε τη καρδιά;
Τα παλληκάρια που χάθηκαν για τη λευτεριά;
Πόσες ψυχές διαβήκαν του Άδη το στενό,
αφήνοντας πίσω κάτι αγαπητό;
Θυμάσαι που με κοίταζαν σαν να μην είχα αξία;
Θυμάμαι ακόμα το γέλιο τους και τη πικρή ειρωνεία.
Μέριασε βράχε να διαβώ, τελείωσαν τα πάντα.
Γίγαντας στέκω μπροστά σου, φόβο δεν νοιώθω με τη θωριά σου.
 Ο βράχος ακούγοντας το τέλος, έχασε τη μιλιά του
και το κύμα αγρίεψε για να κάνει τη δουλειά του.
Χτυπά τον βράχο με ορμή και εκείνος υποφέρει,
χίλια κομμάτια γίνεται απ’ της αδικίας το χέρι.
Όταν εκείνος χάθηκε, η θάλασσα ημερεύει,
άσπρο, γαλάζιο απλώνεται, παντού τη κυριεύει.
                                                   Λίνα Ρόκα

-Τι είναι η προσωποποίηση;Ποιο πρόσωπο είναι το κύμα και ποιος ο βράχος; Γνωρίζεται άλλες ιστορίες που συναντάμε αυτή τη λέξη;
-Ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών: Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες. Κάθε σωστή απάντηση κερδίζει μια μικρή ελληνική σημαία.
Ποιος ήταν δούλος;(βράχος, κύμα, άμμος)
Ο βράχος πως στεκόταν;(δειλός,περήφανος,φοβισμένος)
Το κύμα πως ήρθε κοντά στον βράχο;(μελανιασμένο, αδύνατο, πεινασμένο)
Οι αφροί του με τι ήταν γεμάτοι;(όπλα, θόρυβο, αίματα)
Με τι σκέπασε την τρύπα;(φύκια, άμμο, πετραδάκια)
Ποια λέξη φέρνει μαζί του το κύμα;(μίσος, εκδίκηση, αγάπη)
Τι χρώματα απλώθηκαν στη θάλασσα;(άσπρο-κόκκινο, άσπρο-μπλε, άσπρο-γαλάζιο)
Πως στέκεται το κύμα μπροστά στον βράχο;(σαν ήρωας, σαν γίγαντας, σαν θεριό) κλπ
Αν η απάντηση είναι σωστή ή λάθος επιβεβαιώνεται από τους αντίστοιχους στίχους που διαβάζονται.
- Τοποθετώ σωστά τις κάρτες: Τα παιδιά ακούνε κομμάτι- κομμάτι το ποίημα και τοποθετούν τις κάρτες στη σωστή σειρά.





-Ας το παίξουμε: Ένα παιδί βράχος και ένα άλλο κύμα.