Ετικέτες

17 Νοεμβρίου (1) 25 ΜΑΡΤΙΟΥ (16) 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (7) ΑΓΓΛΙΚΑ (7) ΑΕΙΦΟΡΙΑ (1) ΑΚΟΥ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ (42) ΑΛΚΥΟΝΑ (2) ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ (2) ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ (10) ΑΝΟΙΞΗ (30) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (2) ΑΠΟΚΡΙΕΣ (32) ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (7) ΒΙΒΛΙΑ (47) ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ (6) ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ (3) ΓΡΑΦΗ (4) ΔΑΣΚΑΛΟΣ (2) ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (1) ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ (7) ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ (4) ΔΙΑΣΤΗΜΑ (5) ΔΙΑΤΡΟΦΗ (6) ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (8) ΔΟΝΤΙΑ (2) ΕΘΝΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ (17) ΕΚΤΥΠ.ΥΛΙΚΟ (1) ΕΚΤΥΠΩΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ-ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ (1) ΕΝΔΙΑΦ. ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ (18) ΕΝΤΟΜΑ (3) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (1) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (3) ΕΠΟΧΕΣ (2) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (19) ΕΡΥΣΙΧΘΟΝΑΣ (3) ΕΥ ΖΗΝ (15) ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (3) ΕΥΧΕΤΗΡΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (1) ΖΩΑ (13) ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ (1) ΖΩΓΡΑΦΟΙ (3) ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (10) ΚΑΡΤΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ (4) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (46) ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ (5) ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ (1) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. (6) ΜΟΥΣΙΚΗ (1) ΜΥΘΟΙ (2) ΝΕΑ ΠΡ.ΣΠΟΥΔΩΝ (1) ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤ.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (1) ΝΕΡΟ (4) ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (3) ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ (6) ΠΑΙΧΝΙΔΙ (8) ΠΑΛΙΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ (1) ΠΑΡΑΜΥΘΙ VIDEO (48) ΠΑΣΧΑ (44) ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (6) ΠΟΙΗΜΑ (3) ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (1) ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ (7) ΣΕΙΣΜΟΣ (2) ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (14) ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ (4) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (6) ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ (4) ΣΧΗΜΑΤΑ (7) ΣΧΟΛ. ΔΡΑΣΤΗΡ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (14) ΣΩΜΑ (3) ΤΑΙΝΙΑ (1) ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (6) ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ VIDEO (45) ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ (5) ΦΕΚ (1) ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (4) ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2) ΦΥΤΑ (1) ΧΕΙΜΩΝΑΣ (13) ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ (3) ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (21) ΧΡΟΝΟΣ (2) BULLING (1) PADLET -Υλικό 1821 (1) PADLET -Υλικό Νηπιαγωγείου - (3) STEM (1)

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΙ

Χορεύοντας:

  • Limbo: ποιος θα περάσει κάτω από το κοντάρι χωρίς να το ακουμπήσει; Ποιος θα περάσει χωρίς να σκύψει μπροστά αλλά πίσω; Ποιο τρένο παιδιών θα περάσει πιο γρήγορα χωρίς να το ακουμπήσει; Το αγαπημένο limbo με το χαρακτηριστικό του τραγούδι εδώ και νέα πρόταση limbo εδώ.
  • Ο ντούρασελ χορευτής: βάζουμε μουσική και καλούμε τα παιδιά να χορέψουν. Νικητές όσοι δεν εξαντληθούν και δεν σταματήσουν. Αν το τραβήξουμε πολύ (με παραπάνω από ένα τραγούδια), έχει πολύ γέλιο.
  • Το καπέλο του βασιλιά/της βασίλισσας: Όποιος φοράει το καπέλο του βασιλιά/-σσας είναι αυτός που καθρεφτίζει τις κινήσεις, δηλαδή κάνει ο,τι θέλει και οι άλλοι πρέπει να κάνουν ο,τι κι αυτός. Αλλάζοντας τραγούδι, ο «βασιλιάς/βασίλισσα» δίνει το καπέλο του σε άλλο παιδί.
  • Γιάνκα: φτιάξτε τρένο, φτιάξτε και δύο τρένα, φτιάξτε και τρία άμα είστε πολλοί και σας κάνει κέφι και χορέψτε την πασίγνωστη γιάνκα κουνώντας χέρια και πόδια. Τι δεν ξέρετε πώς; Ακούστε εδώ τους Forminx και δείτε εδώ πως χορεύεται!
  • Διαγωνισμός χορογραφίας: ατομικός, σε ζευγάρια ή σε ομάδες, προκηρύσσομε διαγωνισμό χορού όπου τα παιδιά θα χορογραφήσουν μόνα τους έναν χορό. Μπορούμε να κάνουμε πολλούς διαγωνισμούς π.χ. βαλς, τανγκό, ελεύθερο, σύγχρονο, λαϊκό ώστε να έχουμε και πολλούς νικητές. Αν βάλουμε κριτές τα ίδια τα παιδιά, ε… θα γίνει χαμός!

Παιχνίδια

  • Χάσκα: η γνωστή παραδοσιακή χάσκα της Μακεδονίας όπου στην άκρη ενός κονταριού/καλαμιού/πλάστη δένουμε σκοινί από το οποίο κρεμάμε καραμέλα, γλύκισμα, αβγό (αυτό είναι το σωστό έθιμο) και ζητάμε από τα παιδιά να πιάσουν  τη “χάσκα” με το στόμα, πηδώντας.
  • Τα παπούτσια χάθηκαν: κρύψτε τα παπούτσια των παιδιών μέσα στην τάξη, είτε ενός παιδιού είτε πολλών, βάλτε τους μουσική και αφήστε να ξεχυθούν και να ψάξουν να τα βρουν. Εμψυχώστε τους, ιντριγκάρετέ τους. Χαμός!
  • Ποιος είναι ο πιο γρήγορος: Αυτοσχεδιάστε και ψάξτε τον πιο γρήγορο ανάμεσά σας. Αυτόν για παράδειγμα που πιο γρήγορα θα πιάσει τη μύτη του, το γόνατό του, την πατούσα, γόνατο και αυτί, πατούσα και ποπό, πατούσα και μύτη διπλανού κ.ο.κ.
  • Μουσικές καρέκλες: το γνωστό παιχνίδι που δεν λείπει από κανένα πάρτι.
  • Ανάποδες μουσικές καρέκλες: Η ιδέα είναι από το εγχειρίδιο του ΚΕΘΕΑ «Δεξιότητες για παιδιά δημοτικού», που το παραλαμβάνεις τελειώνοντας την παρακολούθηση του αντίστοιχου σεμιναρίου. Πραγματικά ήταν απολαυστικό να βλέπεις τους μαθητές να προσπαθούν να κρατήσουν σφιχτά ο έναν τον άλλον έτσι ώστε να μην πέσει κανείς κάτω από την μοναδική καρέκλα που έμεινε στο τέλος!!!

Το ίδιο παιχνίδι είχαμε παίξει και παλαιότερα με μαθητές της Α΄ τάξης κλείνοντας τη χρονιά, με την ίδια πάλι επιτυχία. Θα ήθελα να επισημάνω ότι τέτοιου είδους δραστηριότητες και παιχνίδια, είναι πολύ ευχάριστα για τους μαθητές, καλλιεργούν κλίμα εμπιστοσύνης και αποδοχής και πράγματι συμβάλλουν ιδιαίτερα στην προσπάθεια που κάνουμε εμείς οι δάσκαλοι να καλλιεργήσουμε την ομαδικότητα των μαθητών μας. Φυσικά δεν μπορούμε να περιμένουμε να έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα από την πρώτη φορά. Δοκιμάζουμε και πειραματιζόμαστε, αποτυγχάνουμε αλλά δεν απογοητευόμαστε, επιμένουμε στο στόχο μας και με επιμονή και μέγιστη υπομονή τα καταφέρνουμε.

Είναι βέβαια αυτονόητο ότι όλη η διδασκαλία μας και η διαδικασία της μάθησης πρέπει να βασίζεται στις αρχές της ομαδοσυνεργατικής. Ξεκομμένες και ασύνδετες τέτοιες δραστηριότητες δύσκολα οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Προσωπικά επιλέγω να κάνω μικρά βήματα, να θέτω εφικτούς στόχους στους μαθητές και στον εαυτό μου για να μην απογοητεύομαι, και έτσι κλιμακωτά να καταφέρνουμε τα σπουδαία.

  • Θάλασσα στεριά: Τα παιδιά μπαίνουν σε μια σειρά, το ένα πίσω από το άλλο. Πάνω σε ένα χαμηλό πεζούλι (το καλύτερο)  ή ένα σημάδι που λειτουργεί ως γραμμή είναι η θάλασσα. Παίζεται και με τα παγκάκια της τάξης (πάνω είναι η στεριά, κάτω η θάλασσα). Κατεβαίνοντας το πεζούλι είναι η στεριά. Δίνουμε εμείς ή κάποιο παιδί εκτός παιχνιδιού τα παραγγέλματα “θάλασσα” και “στεριά”. Τα παιδιά πρέπει να πατάνε αμέσως κάθε φορά στο αντίστοιχο μέρος: στεριά-πάνω στο πεζούλι, θάλασσα-κάτω από το πεζούλι. Όσοι δεν το κατορθώνουν ή παρασύρονται και το κάνουν ανάποδα, βγαίνουν από το παιχνίδι. Τα παραγγέλματα δεν τα λέμε με κάποια σειρά. Νικητής είναι το τελευταίο παιδί που θα μείνει εντός παιχνιδιού δίχως να κάνει λάθος. Πρόκειται για αντιστοιχία κινήσεων και παραγγελμάτων.
  • Κυνήγι αποκριάτικου θησαυρού: κρύψτε έναν θησαυρό αποκριάτικο (γλυκά, σοκολάτες, κάποια έκπληξη) και καθοδηγήστε τα παιδιά με γρίφους να τον ανακαλύψουν βήμα βήμα.
  • Πινιάτα: απόκριες χωρίς πινιάτα; Όχι, αρνούμαστε! Φτιάξτε λοιπόν τη δική σας πινιάτα και βάλτε μέσα γλυκίσματα, καραμέλες, ίσως και κάποιο γράμμα-έκπληξη! Δέστε το στην άκρη ενός κονταριού (σαν χάσκα είναι) και αφήστε τα παιδιά να της ορμήξουν!
 



Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

Γαϊτανάκι...

 
Χρειάζονται
δεκατρία άτομα για να στήσουν τον ιδιότυπο χορό. Ο ένας κρατά έναν μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν δώδεκα μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα. Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και είναι αυτές που δίνουν το όνομά τους και στο έθιμο. Γύρω από τον στύλο δώδεκα χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν ταυτόχρονα ανά ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι. Καθώς κινούνται γύρω από τον στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του και έτσι όπως γυρνούν, πλέκουν τις κορδέλες γύρω από τον στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς, με τον ίδιο τρόπο που έπλεκαν παλιά οι γυναίκες τα γαϊτάνια και στόλιζαν τις παραδοσιακές φορεσιές. Όταν οι κορδέλες έχουν όλες τυλιχτεί και οι χορευτές χορεύουν όλο και πιο κοντά στο κοντάρι, αντιστρέφεται η φορά του χορού και αφού τα γαϊτάνια ξετυλιχτούν ο χορός τελειώνει.

 




Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022

 1.Παντομίμα: Ακούω και κάνω 

Η δασκάλα λέει μία πρόταση και τα παιδιά κάνουν την παντομίμα σε όσα ακούν. Στην αρχή η δασκάλα θα χρησιμοποιήσει flashcards, φωτογραφίες, εικόνες, κτλ. για να υποστηρίξει την κατανόηση του γλωσσικού εισερχόμενου (Krashen, 1982). Π.χ. “Today at school I had a BIG sándwich and a small apple”, κτλ.

 2. Πες το αλλιώς…! Τα παιδιά λένε όλα μαζί απλές φράσεις, τις οποίες ήδη γνωρίζουν μέσα από τις ρουτίνες τους, με διαφορετικούς τρόπους: Χαρούμενα, λυπημένα, βαριεστημένα, νυσταγμένα, θυμωμένα, κτλ. Π.χ. “Good morning”, “Good night”, “My name is…”, “Come here”, “Sit down”, etc 

3. Παιχνίδι αισθήσεων και συναισθημάτων Τα παιδιά μιμούνται σκηνές της καθημερινότητας βάζοντας τις αισθήσεις τους και την εκφραστικότητα να δουλέψει. Η δασκάλα ρωτάει κι αυτά εκφράζουν το συναίσθημα με την έκφραση του προσώπου τους. Για παράδειγμα

 What do you do ….

 when you smell fish, flowers, etc.?

 when you hear the wind, train, etc.? 

when you eat chocolate,lemon, etc.?

 when you see a wolf, a turtle, etc.?

 when you touch snow, a dog, etc.?

 Θεματική: Φθινόπωρο Εκπαιδευτικό Σενάριο ΕΑΝ

: How many leaves can you see? 

Δραστηριότητα 1 «Ο/Η εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας καλεί τα παιδιά να αναπαραστήσουν τα φύλλα που στροβιλίζονται στον άνεμο καθώς πέφτουν. Στην αρχή ζητά από τα παιδιά να σταθούν όρθια (green), μετά να χαμηλώσουν λίγο (yellow) και να συνεχίσουν να χαμηλώνουν σιγά-σιγά (orange, red and brown) ανάλογα με το χρώμα».

 Θεματική: Χειμώνας Εκπαιδευτικό Σενάριο ΕΑΝ: 

It’s winter! Animals hibernate 

Πρόταση Διαμορφωτικής Αξιολόγησης «Παιχνίδι μνήμης με τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη. • Υπάρχουν διπλές καρτέλες για κάθε ζώο αναποδογυρισμένες και τα παιδιά προσπαθούν να φτιάξουν ζευγάρια, λέγοντας τα αντίστοιχα ονόματα των ζώων».

 Παιχνίδια στον κύκλο

 1. What’s your name? • Ξεκινάμε σε κύκλο και ο/η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας λέει ρυθμικά τη φράση: “What’s your name? What’s your name?” (Frère Jacques tune). • Τα παιδιά επαναλαμβάνουν δυο φορές τη φράση και, αφού σταματήσουν, ο/η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας διαλέγει ένα παιδί για να πει το όνομά του. Αυτό συνεχίζεται μέχρι να τελειώσει ο κύκλος των παιδιών. • Στη συνέχεια μπορούν να γίνουν αρκετές παραλλαγές, π.χ. λέγοντας τη φράση αργά, γρήγορα, με βαριά φωνή, ψιθυριστά κτλ. • Σε μια παραλλαγή μπορούμε να πούμε στα παιδιά να κάνουν διάφορες αστείες γκριμάτσες λέγοντας το όνομά τους ή να μιμηθούν την φωνή κάποιου ζώου.

 2. Τhe music ball! • Μια μπάλα γυρίζει από χέρι σε χέρι με τα παιδιά να είναι σε κύκλο και με το “Stop” του/της εκπαιδευτικού, η μπάλα σταματά και το παιδί που την κρατά πρέπει να πει το όνομά του ή να ονομάσει ένα ζώο, κλπ

 Παραδείγματα τραγουδιών για προσχολική ηλικία 

• This is the way we get dressed…

 • Old MacDonald had a farm… 

• Incy Wincy spider…

 • The wheels on the bus… 

• Row row row your boat

 Παιδικά τραγούδια με ημέρες της εβδομάδας και αριθμούς  

Monday, Tuesday, Wednesday, jump!

 Hickory Dickory Dock, the mouse ran up the clock!

 Five Little Monkeys jumping on the bed… 

Ten Green Bottles Hanging on the Wall

 Θεματική: Πρώτες ημέρες στο νηπιαγωγείο Εκπαιδευτικό Σενάριο ΕΑΝ: Nice to meet you! 

 Δραστηριότητα 2 

«1. Ο/Η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας βοηθά τα παιδιά να μάθουν τα λόγια του τραγουδιού. Με τη βοήθεια του/της νηπιαγωγού κάνουν τις κινήσεις. -Hello everyone, how are you? (χαιρετισμός) -It’s nice to meet you, one and two! (χειραψία με μπουνιά ή με αγκώνα) -Welcome to our school, three and four, (παρέλαση) -We are classmates, tell us more! (χέρι στην καρδιά) -I’m happy to be here, give me five! (πήδημα και παλάμη στον αέρα) -Tell us your name and we will be fine! (παλαμάκια και στροφή)

 2. Τα παιδιά τραγουδούν το τραγούδι σε ζευγάρια, με το ένα να βρίσκεται απέναντι από το άλλο, κάνοντας τις σχετικές κινήσεις».

 Θεματική: Φθινόπωρο Εκπαιδευτικό Σενάριο ΕΑΝ

What’s the weather like today?

 – What’s the weather, what’s the weather, like today, like today?

 • How many leaves can you see?

 – The leaves on the trees song

Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022

Ταξίδι Στον Χρόνο: 27 Εργαλεία Των Παππούδων Μας Που Δεν Υπάρχουν Πλέον

 

Ταξίδι Στον Χρόνο: 27 Εργαλεία Των Παππούδων Μας Που Δεν Υπάρχουν Πλέον

Ταξίδι στον Βόρειο Πόλο - Ολοκληρωμένη διδακτική πρόταση

 

Ταξίδι στον Βόρειο Πόλο - Ολοκληρωμένη διδακτική πρόταση

Μια εξαιρετική παρουσίαση για τον Βόρειο Πόλο, τους πάγους και τα ζώα που κατοικούν σε αυτό το αφιλόξενο για τον άνθρωπο σημείο του πλανήτη μας, που δημιούργησε η νηπιαγωγός Γιαννακοπούλου Έλενα. 

Θα μάθουμε για τους πόλους, για τα παγόβουνα, για τα ζωάκια που κατοικούν εκεί, για τους Ινουίτ (Εσκιμώους) και τα ιγκλού που κατασκευάζουν, μέσα από εικόνες, βίντεο, ταινίες, παιχνίδια, ασκήσεις γλωσσικές και μαθηματικές! 

Φορέστε ζεστά ρούχα... Το ταξίδι ξεκινάει...

 

ΖΩΑ ΠΟΥ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΟΥΝ