Μεριμνούμε για την εξοικείωση των παιδιών με τον
συνεργατικό τρόπο εργασίας
«Μυούμε»από την πρώτη μέρα τα παιδιά σε συνεργατικούς τρόπους μάθησης
• Στρατηγικές για ζεύγη, σε 3άδες, ολομέλεια.. (συνέντευξη, ζωγράφισε το πορτραίτο του φίλου/της φίλης σου, επιτραπέζια, ασκήσεις εμπιστοσύνης, ιστός αράχνης, κλπ).
• Αξιοποιούμε όλα τα μαθησιακά πλαίσια: Παιχνίδι, ρουτίνες, καταστάσεις καθημερνής ζωής, διερευνήσεις (project, μικρές έρευνες), οργανωμένες δραστηριότητες, ...
Προϋποθέσεις ομαδοσυνεργατικήςπροσέγγισης
Α) Οργάνωση Χώρου (Γερμανός, 2011)
• Δημιουργία ελκυστικών γωνιών παιχνιδιού & μαθησιακών περιοχών,
ευέλικτη οργάνωση & χρήση χώρου.
• Οριοθέτηση του χώρου, δυνατότητα «απομόνωσης» της κάθε ομάδας,
διάδρομοι μετακίνησης, εναλλαγή διαρρύθμισης/όχι μόνιμη.
Εξασφάλιση λειτουργικότητας. Κανόνες λειτουργίας.
• Δυνατότητα ελεύθερης & εύκολης μετακίνησης των παιδιών για τη
χρήση των απαραίτητων υλικών & μέσων.
• Διαδικασίες άτυπης αναδιοργάνωσης του Χ από τα παιδιά.
• Αναδιοργάνωση του χώρου - Αποφυγή «στατικών» «συμβατικών» &
«στερεοτυπικών» χώρων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου