Ετικέτες

17 Νοεμβρίου (1) 25 ΜΑΡΤΙΟΥ (16) 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (7) ΑΓΓΛΙΚΑ (7) ΑΕΙΦΟΡΙΑ (1) ΑΚΟΥ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ (42) ΑΛΚΥΟΝΑ (2) ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ (2) ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ (10) ΑΝΟΙΞΗ (30) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (2) ΑΠΟΚΡΙΕΣ (32) ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (7) ΒΙΒΛΙΑ (47) ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ (6) ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ (3) ΓΡΑΦΗ (4) ΔΑΣΚΑΛΟΣ (2) ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (1) ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ (7) ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ (4) ΔΙΑΣΤΗΜΑ (5) ΔΙΑΤΡΟΦΗ (6) ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (8) ΔΟΝΤΙΑ (2) ΕΘΝΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ (17) ΕΚΤΥΠ.ΥΛΙΚΟ (1) ΕΚΤΥΠΩΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ-ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ (1) ΕΝΔΙΑΦ. ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ (18) ΕΝΤΟΜΑ (3) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (1) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (3) ΕΠΟΧΕΣ (2) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (19) ΕΡΥΣΙΧΘΟΝΑΣ (3) ΕΥ ΖΗΝ (15) ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (3) ΕΥΧΕΤΗΡΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (1) ΖΩΑ (13) ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ (1) ΖΩΓΡΑΦΟΙ (3) ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (10) ΚΑΡΤΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ (4) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (46) ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ (5) ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ (1) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. (6) ΜΟΥΣΙΚΗ (1) ΜΥΘΟΙ (2) ΝΕΑ ΠΡ.ΣΠΟΥΔΩΝ (1) ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤ.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (1) ΝΕΡΟ (4) ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (3) ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ (6) ΠΑΙΧΝΙΔΙ (8) ΠΑΛΙΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ (1) ΠΑΡΑΜΥΘΙ VIDEO (48) ΠΑΣΧΑ (44) ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (6) ΠΟΙΗΜΑ (3) ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (1) ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ (7) ΣΕΙΣΜΟΣ (2) ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (14) ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ (4) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (6) ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ (4) ΣΧΗΜΑΤΑ (7) ΣΧΟΛ. ΔΡΑΣΤΗΡ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (14) ΣΩΜΑ (3) ΤΑΙΝΙΑ (1) ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (6) ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ VIDEO (45) ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ (5) ΦΕΚ (1) ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (4) ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2) ΦΥΤΑ (1) ΧΕΙΜΩΝΑΣ (13) ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ (3) ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (21) ΧΡΟΝΟΣ (2) BULLING (1) PADLET -Υλικό 1821 (1) PADLET -Υλικό Νηπιαγωγείου - (3) STEM (1)

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2022

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ


 
Αχ και να ‘μουν αχινός
βουτηχτής αληθινός
στην άμμο να ξαπλώνω
τα αγκάθια μου ν’ απλώνω».






Ψαράκια, ψαράκια οργανωθείτε
Ψαράκια, ψαράκια, μην το δεχτείτε
Όλα μαζί αγωνιστείτε
Και με μια φωνή να πείτε:

«Πριν να πιαστούμε στα δίχτυα του ψαρά
πριν καταλήξουμε στην ψησταριά
πριν γίνουμε όλοι σούπα κακαβιά
ας κάνουμε κάτι βρε παιδιά»

Ψαράκια, ψαράκια αντισταθείτε
ψαράκια, ψαράκια, ξεσηκωθείτε
όλα ενωμένα αγωνιστείτε
και με μια φωνή να πείτε:

«Μην καταλήξουμε στην ψαραγορά
μην μπούμε στα καφάσια του ψαρά
μην γίνουμε βραστά ή τηγανιτά
ας κάνουμε κάτι βρε παιδιά». 


Δέκα καβουράκια
Μουσική-Στίχοι: Γιώργος Χατζηπιερής
Ερμηνεία: Δώρος Δημοσθένους

Δέκα καβουράκια
βρήκαν δέκα καραμέλες
και καθίσανε στο βράχο να τις φάνε
Μα ήρθαν τα χταπόδια τα τραβήξαν απ’ τα πόδια
και τους πήραν τα γλυκά, και στο φινάλε
έμειναν μονάχα να κοιτάν το κύμα
αχ τα καβουράκια είναι κρίμα
κι έμειναν μονάχα να κοιτάν το κύμα
αχ τα καβουράκια είναι κρίμα !!

Τρια λα ρι λα ρι λα ρι λα λοο
τρια λα ρι λα λεο
Τρια λα ρι λα ρι λα ρι λα λοο
τρια λα ρι λα ρι λα λοο

Να και μια χελώνα
που τα βλέπει να’ ναι μόνα
και τα παίρνει στη σπηλιά μες στη φωλιά της
Βγάζει απ΄τις ντουλάπες γλειφιτζούρια σοκολάτες
παγωτά γρανίτες φράουλες και τάρτες
και τα καβουράκια μας θα κάνουν πάρτι
κάτω απ’ το σπασμένο το κατάρτι
και τα καβουράκια μας θα κάνουν πάρτι
κάτω απ’ το σπασμένο το κατάρτι.







Ο αχινός
Μουσική – Στίχοι: Γιώργος Χατζηπιερής
Ενορχήστρωση: Μάριος Τακούσιης
Ερμηνεία: Φοίβος Δεληβοριάς

Ήταν ένας αχινός
Σ’ ένα βράχο αραχτός
Και πιο κει στο περιγιάλι
Ένα κόκκινο κοράλλι

Ρίχνει μια κλεφτή ματιά
Μάνα μου τι ομορφιά
Βρε κοράλλι κοραλλένιο
Δεν μπορώ να περιμένω.

Το ναζιάρικο κοράλλι
Σκύβει κάτω το κεφάλι
Μα χαμογελά λιγάκι
Και του κλείνει το ματάκι

Και ο αχινός κινάει
Στο κοράλλι του να πάει
Στρογγυλός και αγκαθένιος
Έρωτας παραμυθένιος

Αψηφάει τα μποφόρ
Σπάει όλα τα ρεκόρ
Και μονάχα σ’ ένα μήνα
Πλησιάζει τη σειρήνα

Κι όταν πια κοντά σιμώνει
Και τ’ αγκάθια του τεντώνει
Το κοράλλι νοιώθει ρίγη
Και την αγκαλιά του ανοίγει

Βρε τι πόνος είναι αυτός
Ο πολύς ο αχινός
Ούτε σ’ αγαπώ δεν είπε
Και το γέμισε με τρύπες

Τώρα το κοράλλι πια
Μόνο στην ακρογιαλιά
Σκέφτεται τον αχινό
Και ρουφάει το νερό

… ακούστε το:


/https://www.elniplex.com/%cf%84%ce%bf-%ce%ba%ce%b1%ce%bb%ce%bf%ce%ba%ce%b1%ce%af%cf%81%ce%b9-%cf%83%cf%84%ce%b1-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b7%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%cf%84%cf%81%ce%b1/

Παρασκευή 8 Απριλίου 2022

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ 2022

 Χαρούμενες ανοιξιάτικες ζωγραφιές με τέμπερες και λαδοπαστέλ, έδωσαν αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα.Κάρτες και φαναράκια στόλισαν την τάξη μας και μετέφεραν την άνοιξη και την πασχαλιά στα σπίτια των μαθητών μας.

 




Δευτέρα 4 Απριλίου 2022

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΑΝΤΙΣΤΡ. ΜΕΤΡ. 


(cgi βίντεο για τον ερχομό της άνοιξης) 
 
 

(το ξύπνημα της άνοιξης, cgi βίντεο) 
(Ένα αβγό δίχως χρώμα, παραμύθι) 
("Το αβγό που δεν ήθελε να γίνει κοτόπουλο", παραμύθι) 
10. https://www.youtube.com/watch?v=wZkruY6fb74 (ολιγόλεπτο αστείο βίντεο με έναν πασχαλινό λαγό) 
11. https://www.youtube.com/watch?v=PwZPKggpHHc (σύντομο βίντεο με έναν λαγό του Πάσχα) 
(Ο λαγός που μισούσε το Πάσχα, παραμύθι) 
(η ιστορία της ζωής του Χριστού με ένα εξαιρετικό animation και ένα υπέροχο αγγλικό τραγούδι)  Προτείνεται να προσεγγίσουμε το βίντεο για τα βασικά στιγμιότυπα/σκηνές από τη ζωή του Χριστού, αποδίδοντας ουσιαστικά τους στίχους του τραγουδιού. 
(τραγούδι "Το Πάσχα του Ρω", από τον Γουίνι το αρκουδάκι) 
(Τι γιορτάζουμε το Πάσχα; από τον Πέρη και την Κάτια)

Τίτλος προγράμματος: «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

  Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

 

                                                           Που βρίσκουμε το υγρό στοιχείο ?


 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ο Υδρολογικός Κύκλος - The Water Cycle for Schools, Greek


Το ταξιδι της σταγόνας

 

  Περιγραφή (50-100 λέξεις)

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

 «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική» 

 Η μεθοδολογία STEAM προσφέρει τη δυνατότητα σε παιδαγωγούς και δασκάλους να χρησιμοποιούν διδακτικές-μαθησιακές στρατηγικές βασισμένες σε προγράμματα που εμπλέκουν και τους 5 τομείς-πεδία (φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, επιστήμες των μηχανικών, τέχνες, μαθηματικά) και δημιουργούν ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν και να συνεισφέρουν. Σε αντίθεση με τα πιο παραδοσιακά μοντέλα διδασκαλίας, οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν τη μεθοδολογία STEAM ακολουθούν προσεγγίσεις στο πλαίσιο των οποίων οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργούν και να ενισχύουν πολλές και σημαντικές δεξιότητες. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική» είναι βασισμένο σε δραστηριότητες STEAM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής με κύριο περιβαλλοντικό θέμα την υδροδυναμική και συγκεκριμένα τον κύκλο του νερού. Άλλωστε στόχος μας είναι οι μικροί μαθητές ασυναίσθητα και αυθόρμητα στην αρχή και πιο οργανωμένα και στοχευμένα στη συνέχεια, να εμπλέκονται με πάρα πολλές τέτοιου είδους διαδικασίες και δραστηριότητες, αναπτύσσοντας και αξιοποιώντας το ατομικό δυναμικό τους και φτάνοντας σε αξιοσημείωτα μαθησιακά αποτελέσματα. Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, τη δημιουργία μηχανικών κατασκευών, την καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και την εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά ήρθαν σε επαφή τη φιλοσοφία του STE(A)M με βιωματικό τρόπο.

 

Στοχευόμενες δεξιότητες

Kύκλος 1ος - Δεξιότητες Μάθησης

Δημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία

 Κύκλος 2ος - Δεξιότητες Ζωής

Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός –Παραγωγικότητα

 Κύκλος 3ος - Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης

Δεξιότητες Μοντελισμού και Προσομοίωσης, Πληροφορικός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής  χρήσης των νέων τεχνολογιών

 Κύκλος 4ος - Δεξιότητες του νου

Επίλυση προβλημάτων, Κατασκευές, Πλάγια σκέψη, Στρατηγική σκέψη

 

.

Δραστηριότητες

1ο εργαστήριο (2 διδακτικές ώρες)

Δραστηριότητα 1η :

Ο/Η εκπαιδευτικός προτείνει στα παιδιά να ψάξουν στη βιβλιοθήκη της τάξης σχετικά παραμύθια και διαβάζει ένα από αυτά: «Οι σταγόνες ταξιδεύουν»,  της Τριανταφυλλιάς Μακούλη. Στη συνέχεια ακούν ηχητικό απόσπασμα από το έργο του Σταμάτη Σπανουδάκη : «οι σταγόνες της βροχής».

 

Δραστηριότητα 2η:

Τα παιδιά χρησιμοποιούν λέξεις κλειδιά : «το ταξίδι του νερού», «ο κύκλος του νερού» για αναζήτηση στο διαδίκτυο και παρακολουθούν το παρακάτω βίντεο: https://youtu.be/StPobH5ODTw. Επιπλέον γίνεται ακρόαση του ποιήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου: «Από που ήρθες ποταμάκι» και δραματοποιούν τον κύκλο του νερού.

 



2ο εργαστήριο (2 διδακτικές ώρες)

 Δραστηριότητα 1η:

Ο/Η εκπαιδευτικός προτείνει στα παιδιά τη δημιουργία  μακέτας με θέμα τον κύκλο του νερού.

 

3ο εργαστήριο (2 διδακτικές ώρες)

 Δραστηριότητα 1η :

Με το πρόγραμμα Cmap Tools από τη σελίδα http://cmap.ihmc.us/download και με το Λογισμικό Kidspiration οι μαθητές/τριες δημιουργούν εννοιολογικό χάρτη.

 Δραστηριότητα 2η :

Με το λογισμικό kidspiration τα παιδιά θα πρέπει να βάλουν σε σειρά εικόνες της υπό μελέτης έννοιας που υπάρχουν ανακατεμένες στην οθόνη.

 

4ο εργαστήριο (2 διδακτικές ώρες)

 Δραστηριότητα 1η :

Ο/Η εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί το λογισμικό Tux paint  http://www.tuxpaint.org/download/ και τα παιδιά καλούνται να εκφραστούν δημιουργικά και να ζωγραφίσουν σε ομάδες κάθε μια φάση του κύκλου του νερού.

 Δραστηριότητα 2η :

Ο/Η εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί το λογισμικό Hot Potatoes http://hotpot.uvic.ca/index.php#downloads και καλεί τα παιδιά να αντιστοιχίσουν τις εικόνες του κύκλου του νερού με τις ονομασίες τους.

  

5ο εργαστήριο (2 διδακτικές ώρες)

 Δραστηριότητα 1η :

Ο/Η εκπαιδευτικός συζητάει με τα παιδιά για τη δύναμη του νερού και κατασκευάζουν ένα φράγμα με το οικοδομικό υλικό της τάξης.

 

Δραστηριότητα 2η :

Με την βοήθεια του/της εκπαιδευτικού οι μαθητές/τριες κάνουν  υποθέσεις και πειράματα για διάφορα υλικά και την διαλυτότητα τους στο νερό.

 


http://tsirimpasieleni.blogspot.com/2013/04/blog-post_3378.html

 




Δραστηριότητα 3η :

Ο/Η εκπαιδευτικός ορίζει μια ομάδα μαθητών/τριών να καταγράψουν   τα δεδομένα του πειράματος, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές/τριες είναι παρατηρητές.

 

Δραστηριότητα 4η :

Οι μαθητές/τριες ανακαλύπτουν το φαινόμενο της τήξης και της πήξης παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο που δημιουργήθηκε από τους μαθητές του 4ου νηπιαγωγείου Αγίας Βαρβάρας https://youtu.be/SrmGoLrDIZc .

 http://nipiablog.blogspot.com/2013/01/blog-post_821.html

 



 


 

Δραστηριότητα 5η :

Τα παιδιά δημιουργούν  παζλ, στο οποίο περιγράφεται κατά χρονική ακολουθία, ο κύκλος του νερού. Το ζωγραφίζουν, το κόβουν και στη συνέχεια το συναρμολογούν.

 

6ο εργαστήριο (2 διδακτικές ώρες)

 

Δραστηριότητα 1η :

Ο/Η εκπαιδευτικός παρουσιάζει στα παιδιά το ρομπότ Βee-bot, τις εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί. Επίσης με μετρήσεις τα παιδιά κατανοούν τη σταθερότητα του μήκους βήματος του ρομπότ (η απόσταση που διανύει το ρομπότ σε κάθε του κίνηση είναι 15cm).

 

Δραστηριότητα 2η :

Ο/Η εκπαιδευτικός χρησιμοποιεί καρτέλες με σύμβολα (βελάκια ίδια με αυτά που υπάρχουν πάνω στο ρομπότ) για να κατανοήσουν τη χρήση του

κάθε συμβόλου και τ’ αντιπαραβάλει με άλλα γνωστά σήματα της καθημερινότητας π.χ. της τροχαίας.

 

 

7ο εργαστήριο (2 διδακτικές ώρες)

 

Δραστηριότητα 1η :

Τα παιδιά πραγματοποιούν με το σώμα τους σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας τα σύμβολα και εκτελούν τις ίδιες εντολές με αυτές της  Bee bot. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στα παιδιά το ένα να καθοδηγεί το άλλο.

 

Δραστηριότητα 2η :

Οι μαθητές/-ήτριες προγραμματίζουν τη  Bee-Bot προκειμένου να κάνει τη διαδρομή του κύκλου του νερού πάνω σε επιφάνεια κολάζ  που έχει δημιουργηθεί σε προηγούμενη δραστηριότητα.

 

Αξιολόγηση

Καθημερινό ημερολόγιο που θα συμπληρώνεται από τα παιδιά 

Ερωτηματολόγιο προς το εκπαιδευτικό προσωπικό

Ηλεκτρονικό Ερωτηματολόγιο το οποίο θα απευθύνεται σε γονείς οι οποίοι θα εμπλακούν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

 

Σύνδεση με το Π.Σ:

Γλώσσα, Μαθηματικά, Τ.Π.Ε.

Εκτυπώσιμο Υλικό

- Κάρτες εντολών


 








 

Απαραίτητοι Σύνδεσμοι

1,https://youtu.be/StPobH5ODTw

2,http://cmap.ihmc.us/download

3,http://www.tuxpaint.org/download/

4,http://hotpot.uvic.ca/index.php#downloads

5,https://kidspiration.software.informer.com/%CE%9B%CE%AE%CF%88%CE%B7/

6,https://youtu.be/SrmGoLrDIZc

 

Οπτικοακουστικό υλικό

https://youtu.be/StPobH5ODTw

https://youtu.be/SrmGoLrDIZc

Διαδραστικό υλικό

http://cmap.ihmc.us/download

http://www.tuxpaint.org/download/

http://hotpot.uvic.ca/index.php#downloads

https://kidspiration.software.informer.com/%CE%9B%CE%AE%CF%88%CE%B7/

 

Υποστήριξη εκπαιδευτικού

Ηλεκτρονικές παρουσιάσεις με την περιγραφή της υλοποίησης του προγράμματος.

 

 1,


 2,

 3,https://tuxpaint.org/download/

  6,