Ετικέτες

17 Νοεμβρίου (1) 25 ΜΑΡΤΙΟΥ (16) 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ (8) ΑΓΓΛΙΚΑ (7) ΑΕΙΦΟΡΙΑ (1) ΑΚΟΥ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ (42) ΑΛΚΥΟΝΑ (2) ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ (2) ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ (10) ΑΝΟΙΞΗ (30) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (2) ΑΠΟΚΡΙΕΣ (32) ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ (7) ΒΙΒΛΙΑ (47) ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ (6) ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ (3) ΓΡΑΦΗ (4) ΔΑΣΚΑΛΟΣ (2) ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΙ (1) ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ (7) ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟ (4) ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ (1) ΔΙΑΣΤΗΜΑ (5) ΔΙΑΤΡΟΦΗ (6) ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (8) ΔΟΝΤΙΑ (2) ΕΘΝΙΚΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ (17) ΕΚΤΥΠ.ΥΛΙΚΟ (1) ΕΚΤΥΠΩΣΙΜΟ ΥΛΙΚΟ-ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ (1) ΕΝΔΙΑΦ. ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ (18) ΕΝΤΟΜΑ (3) ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ (1) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ (3) ΕΠΟΧΕΣ (2) ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (19) ΕΡΥΣΙΧΘΟΝΑΣ (3) ΕΥ ΖΗΝ (15) ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (3) ΕΥΧΕΤΗΡΙΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (1) ΖΩΑ (13) ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ (1) ΖΩΓΡΑΦΟΙ (3) ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (10) ΚΑΡΤΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ (4) ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ (46) ΚΟΡΩΝΟΙΟΣ (5) ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ (1) ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. (6) ΜΟΥΣΙΚΗ (1) ΜΥΘΟΙ (2) ΝΕΑ ΠΡ.ΣΠΟΥΔΩΝ (1) ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤ.ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (1) ΝΕΡΟ (4) ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ (3) ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ (6) ΠΑΙΧΝΙΔΙ (8) ΠΑΛΙΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ (1) ΠΑΡΑΜΥΘΙ VIDEO (48) ΠΑΣΧΑ (44) ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (6) ΠΟΙΗΜΑ (3) ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (1) ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ (7) ΣΕΙΣΜΟΣ (2) ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (14) ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ (4) ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (6) ΣΧΕΔΙΑ ΔΡΑΣΗΣ (4) ΣΧΗΜΑΤΑ (7) ΣΧΟΛ. ΔΡΑΣΤΗΡ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (14) ΣΩΜΑ (3) ΤΑΙΝΙΑ (1) ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ (6) ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ VIDEO (45) ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ (5) ΥΛΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ (1) ΦΕΚ (1) ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ (4) ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (2) ΦΥΤΑ (1) ΧΕΙΜΩΝΑΣ (13) ΧΕΛΙΔΟΝΙΑ (3) ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ (21) ΧΡΟΝΟΣ (2) BULLING (1) EU CODE (1) PADLET -Υλικό 1821 (1) PADLET -Υλικό Νηπιαγωγείου - (3) STEM (1)

Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

25 ΜΑΡΤΙΟΥ

                                                                          ΕΙΡΗΝΗ
                                      

                                        τραγούδια για την 25ή Μαρτίου 1821



                    Η 25η Μαρτίου 1821 για παιδιά - Τι γιορτάζουμε ; - Μαθαίνουμε κι αλλιώς !






 




Τετάρτη 2 Μαρτίου 2022

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΟ ΠΑΡΤΙ

Χορεύοντας:

  • Limbo: ποιος θα περάσει κάτω από το κοντάρι χωρίς να το ακουμπήσει; Ποιος θα περάσει χωρίς να σκύψει μπροστά αλλά πίσω; Ποιο τρένο παιδιών θα περάσει πιο γρήγορα χωρίς να το ακουμπήσει; Το αγαπημένο limbo με το χαρακτηριστικό του τραγούδι εδώ και νέα πρόταση limbo εδώ.
  • Ο ντούρασελ χορευτής: βάζουμε μουσική και καλούμε τα παιδιά να χορέψουν. Νικητές όσοι δεν εξαντληθούν και δεν σταματήσουν. Αν το τραβήξουμε πολύ (με παραπάνω από ένα τραγούδια), έχει πολύ γέλιο.
  • Το καπέλο του βασιλιά/της βασίλισσας: Όποιος φοράει το καπέλο του βασιλιά/-σσας είναι αυτός που καθρεφτίζει τις κινήσεις, δηλαδή κάνει ο,τι θέλει και οι άλλοι πρέπει να κάνουν ο,τι κι αυτός. Αλλάζοντας τραγούδι, ο «βασιλιάς/βασίλισσα» δίνει το καπέλο του σε άλλο παιδί.
  • Γιάνκα: φτιάξτε τρένο, φτιάξτε και δύο τρένα, φτιάξτε και τρία άμα είστε πολλοί και σας κάνει κέφι και χορέψτε την πασίγνωστη γιάνκα κουνώντας χέρια και πόδια. Τι δεν ξέρετε πώς; Ακούστε εδώ τους Forminx και δείτε εδώ πως χορεύεται!
  • Διαγωνισμός χορογραφίας: ατομικός, σε ζευγάρια ή σε ομάδες, προκηρύσσομε διαγωνισμό χορού όπου τα παιδιά θα χορογραφήσουν μόνα τους έναν χορό. Μπορούμε να κάνουμε πολλούς διαγωνισμούς π.χ. βαλς, τανγκό, ελεύθερο, σύγχρονο, λαϊκό ώστε να έχουμε και πολλούς νικητές. Αν βάλουμε κριτές τα ίδια τα παιδιά, ε… θα γίνει χαμός!

Παιχνίδια

  • Χάσκα: η γνωστή παραδοσιακή χάσκα της Μακεδονίας όπου στην άκρη ενός κονταριού/καλαμιού/πλάστη δένουμε σκοινί από το οποίο κρεμάμε καραμέλα, γλύκισμα, αβγό (αυτό είναι το σωστό έθιμο) και ζητάμε από τα παιδιά να πιάσουν  τη “χάσκα” με το στόμα, πηδώντας.
  • Τα παπούτσια χάθηκαν: κρύψτε τα παπούτσια των παιδιών μέσα στην τάξη, είτε ενός παιδιού είτε πολλών, βάλτε τους μουσική και αφήστε να ξεχυθούν και να ψάξουν να τα βρουν. Εμψυχώστε τους, ιντριγκάρετέ τους. Χαμός!
  • Ποιος είναι ο πιο γρήγορος: Αυτοσχεδιάστε και ψάξτε τον πιο γρήγορο ανάμεσά σας. Αυτόν για παράδειγμα που πιο γρήγορα θα πιάσει τη μύτη του, το γόνατό του, την πατούσα, γόνατο και αυτί, πατούσα και ποπό, πατούσα και μύτη διπλανού κ.ο.κ.
  • Μουσικές καρέκλες: το γνωστό παιχνίδι που δεν λείπει από κανένα πάρτι.
  • Ανάποδες μουσικές καρέκλες: Η ιδέα είναι από το εγχειρίδιο του ΚΕΘΕΑ «Δεξιότητες για παιδιά δημοτικού», που το παραλαμβάνεις τελειώνοντας την παρακολούθηση του αντίστοιχου σεμιναρίου. Πραγματικά ήταν απολαυστικό να βλέπεις τους μαθητές να προσπαθούν να κρατήσουν σφιχτά ο έναν τον άλλον έτσι ώστε να μην πέσει κανείς κάτω από την μοναδική καρέκλα που έμεινε στο τέλος!!!

Το ίδιο παιχνίδι είχαμε παίξει και παλαιότερα με μαθητές της Α΄ τάξης κλείνοντας τη χρονιά, με την ίδια πάλι επιτυχία. Θα ήθελα να επισημάνω ότι τέτοιου είδους δραστηριότητες και παιχνίδια, είναι πολύ ευχάριστα για τους μαθητές, καλλιεργούν κλίμα εμπιστοσύνης και αποδοχής και πράγματι συμβάλλουν ιδιαίτερα στην προσπάθεια που κάνουμε εμείς οι δάσκαλοι να καλλιεργήσουμε την ομαδικότητα των μαθητών μας. Φυσικά δεν μπορούμε να περιμένουμε να έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα από την πρώτη φορά. Δοκιμάζουμε και πειραματιζόμαστε, αποτυγχάνουμε αλλά δεν απογοητευόμαστε, επιμένουμε στο στόχο μας και με επιμονή και μέγιστη υπομονή τα καταφέρνουμε.

Είναι βέβαια αυτονόητο ότι όλη η διδασκαλία μας και η διαδικασία της μάθησης πρέπει να βασίζεται στις αρχές της ομαδοσυνεργατικής. Ξεκομμένες και ασύνδετες τέτοιες δραστηριότητες δύσκολα οδηγούν στα επιθυμητά αποτελέσματα. Προσωπικά επιλέγω να κάνω μικρά βήματα, να θέτω εφικτούς στόχους στους μαθητές και στον εαυτό μου για να μην απογοητεύομαι, και έτσι κλιμακωτά να καταφέρνουμε τα σπουδαία.

  • Θάλασσα στεριά: Τα παιδιά μπαίνουν σε μια σειρά, το ένα πίσω από το άλλο. Πάνω σε ένα χαμηλό πεζούλι (το καλύτερο)  ή ένα σημάδι που λειτουργεί ως γραμμή είναι η θάλασσα. Παίζεται και με τα παγκάκια της τάξης (πάνω είναι η στεριά, κάτω η θάλασσα). Κατεβαίνοντας το πεζούλι είναι η στεριά. Δίνουμε εμείς ή κάποιο παιδί εκτός παιχνιδιού τα παραγγέλματα “θάλασσα” και “στεριά”. Τα παιδιά πρέπει να πατάνε αμέσως κάθε φορά στο αντίστοιχο μέρος: στεριά-πάνω στο πεζούλι, θάλασσα-κάτω από το πεζούλι. Όσοι δεν το κατορθώνουν ή παρασύρονται και το κάνουν ανάποδα, βγαίνουν από το παιχνίδι. Τα παραγγέλματα δεν τα λέμε με κάποια σειρά. Νικητής είναι το τελευταίο παιδί που θα μείνει εντός παιχνιδιού δίχως να κάνει λάθος. Πρόκειται για αντιστοιχία κινήσεων και παραγγελμάτων.
  • Κυνήγι αποκριάτικου θησαυρού: κρύψτε έναν θησαυρό αποκριάτικο (γλυκά, σοκολάτες, κάποια έκπληξη) και καθοδηγήστε τα παιδιά με γρίφους να τον ανακαλύψουν βήμα βήμα.
  • Πινιάτα: απόκριες χωρίς πινιάτα; Όχι, αρνούμαστε! Φτιάξτε λοιπόν τη δική σας πινιάτα και βάλτε μέσα γλυκίσματα, καραμέλες, ίσως και κάποιο γράμμα-έκπληξη! Δέστε το στην άκρη ενός κονταριού (σαν χάσκα είναι) και αφήστε τα παιδιά να της ορμήξουν!
 



Τρίτη 1 Μαρτίου 2022

Γαϊτανάκι...

 
Χρειάζονται
δεκατρία άτομα για να στήσουν τον ιδιότυπο χορό. Ο ένας κρατά έναν μεγάλο στύλο στο κέντρο, από την κορυφή του οποίου ξεκινούν δώδεκα μακριές κορδέλες, καθεμιά με διαφορετικό χρώμα. Οι κορδέλες αυτές λέγονται γαϊτάνια και είναι αυτές που δίνουν το όνομά τους και στο έθιμο. Γύρω από τον στύλο δώδεκα χορευτές κρατούν από ένα γαϊτάνι και χορεύουν ταυτόχρονα ανά ζευγάρια, τραγουδώντας το παραδοσιακό τραγούδι. Καθώς κινούνται γύρω από τον στύλο, κάθε χορευτής εναλλάσσεται με το ταίρι του και έτσι όπως γυρνούν, πλέκουν τις κορδέλες γύρω από τον στύλο δημιουργώντας χρωματιστούς συνδυασμούς, με τον ίδιο τρόπο που έπλεκαν παλιά οι γυναίκες τα γαϊτάνια και στόλιζαν τις παραδοσιακές φορεσιές. Όταν οι κορδέλες έχουν όλες τυλιχτεί και οι χορευτές χορεύουν όλο και πιο κοντά στο κοντάρι, αντιστρέφεται η φορά του χορού και αφού τα γαϊτάνια ξετυλιχτούν ο χορός τελειώνει.