Τίτλος |
Εμείς τι κάνουμε;
|
---|
Ενότητα |
Τρίτη |
Ηλικιακή Ομάδα |
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
Αριθμός Συμμετεχόντων |
10-25 παιδιά |
Θεωρητικό Υλικό |
Περιβάλλον |
Υποστηρικτικά Υλικά |
Φύλλο δραστηριότητας 3α & φύλλο δραστηριότητας 3β, κουτιά «περιβάλλοντος» (από δραστηριότητα ενότητας 2) |
Χρόνος Προετοιμασίας |
5΄ |
Οδηγίες Προετοιμασίας |
Χωρισμός των μαθητών σε τέσσερις ομάδες, διανομή υλικών και φύλλων δραστηριότητας. |
Χρόνος Διεξαγωγής |
45΄ (Μία διδακτική ώρα) |
Στόχοι |
- Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές την ευθύνη όλων μας απέναντι στην προστασία του περιβάλλοντος
- Να προτείνουν πιθανές λύσεις και δράσεις για την προστασία του.
|
Θεματικές Ενότητες |
Περιβάλλον |
Περιγραφή Δραστηριοτήτων |
Δραστηριότητα 1:
Ο/Η εκπαιδευτικός υπενθυμίζει στους
μαθητές τα συμπεράσματα στα οποία οδηγήθηκαν μετά την εξερεύνηση των
κουτιών στο προηγούμενο μάθημα. (5’)
Δραστηριότητα 2:
Διανέμεται το φύλλο δραστηριότητας.
Στην πρώτη δραστηριότητα, οι μαθητές καλούνται να σημειώσουν κάτω από
τις εικόνες το σωστό και το λάθος της ανθρώπινης δραστηριότητας που
παρουσιάζεται στις εικόνες. (10΄)
Δραστηριότητα 3:
Στη δεύτερη δραστηριότητα του φύλλου, οι μαθητές -με την καθοδήγηση
του/της εκπαιδευτικού- αντιμετωπίζουν υποθετικές καταστάσεις της
καθημερινότητας και επιλέγουν το σωστότερο κατά περίπτωση τρόπο
αντιμετώπισης, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. (Ερωτήσεις
πολλαπλής επιλογής) (15’)
Δραστηριότητα 4:
Στην τελευταία φάση του μαθήματος,
οι ομάδες αναλαμβάνουν εκ νέου τα κουτιά τους. Γίνεται και πάλι συζήτηση
και ανατροφοδότηση. Κάθε ομάδα καλείται σε μία μεγάλη κόλλα χαρτί να
σχεδιάσει ένα τετράπτυχο που θα δείχνει το περιβάλλον της σε φυσική
κατάσταση, την εικόνα του μετά από την καταστροφική ανθρώπινη παρέμβαση,
την ανάληψη δράσης και την αποκατάστασή του υπό μορφή κύκλου (πχ. Δάσος
– Δάσος μετά από εμπρησμό ή με σκουπίδια - Δράση αναδάσωσης ή
καθαρισμού – Παιδιά να παίζουν στο αναδασωμένο βουνό). (15’)
|
Επεκτάσεις |
Οι τετράπτυχες εργασίες των μαθητών μπορούν να αναρτηθούν στους πίνακες της τάξης για καθημερινή υπενθύμιση.
|
Τίτλος |
Ο κύκλος της ζωής
|
---|
Ενότητα |
Τέταρτη |
Ηλικιακή Ομάδα |
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
Αριθμός Συμμετεχόντων |
10-25 παιδιά |
Θεωρητικό Υλικό |
Απορρίμματα - Εξοικονόμηση ενέργειας & πρώτων υλών |
Υποστηρικτικά Υλικά |
Φύλλο δραστηριότητας 4, CD player & κλασική ή άλλη μουσική, επιλογής του / της εκπαιδευτικού. |
Χρόνος Προετοιμασίας |
5’ |
Οδηγίες Προετοιμασίας |
Διαχωρισμός των μαθητών σε ομάδες και επιλογή μουσικών θεμάτων. |
Χρόνος Διεξαγωγής |
45΄ (Μία διδακτική ώρα) |
Στόχοι |
Να αντιληφθούν οι μαθητές την έννοια του κύκλου ζωής στο περιβάλλον. |
Θεματικές Ενότητες |
Περιβάλλον |
Περιγραφή Δραστηριοτήτων |
Δραστηριότητα 1:
Ο/Η εκπαιδευτικός καλεί τους
μαθητές να αναφέρουν από τις γνώσεις τους το ταξίδι του νερού και τις
διαφορετικές μορφές που αυτό λαμβάνει στη φύση (βροχή, χιόνι, θάλασσα,
ποτάμι κ.λπ.). Στη συνέχεια, οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες που
αναπαριστούν κάθε στάδιο του κύκλου του νερού (υδρατμοί, σύννεφα, βροχή,
ποτάμι κ.λπ.). Σε κάθε ομάδα, ο/η εκπαιδευτικός αναθέτει ένα μουσικό
θέμα. Ακολούθως, κάθε ομάδα καλείται να σηκωθεί και να κινηθεί στο χώρο
ελεύθερα κάθε φορά που ακούγεται το μουσικό θέμα που της αντιστοιχεί.
Αφού γίνουν τυχαίες επιλογές, ώστε κάθε ομάδα να εξοικειωθεί με το
μουσικό της θέμα, ο/η εκπαιδευτικός εναλλάσσει τα μουσικά θέματα με
σειρά, με σκοπό να παρουσιαστεί κάθε στάδιο του κύκλου του νερού και οι
μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη συνέχεια που υπάρχει στη φύση.
Διανέμεται το φύλλο δραστηριότητας και οι μαθητές καλούνται να
σημειώσουν κάτω από τις εικόνες τη σωστή αριθμητική σειρά / στάδια της
διαδρομής του νερού. (25’) Ολοκληρώνεται η δραστηριότητα,
διευκρινίζοντας στους μαθητές πως, όπως έχουμε τον κύκλο του νερού που
μόλις είδαμε, έτσι και τα απορρίμματα μας θα λέγαμε πως ακολουθούν ένα
κύκλο…
Δραστηριότητα 2:
Μετά το πέρας της δραστηριότητας,
ο/η εκπαιδευτικός, χρησιμοποιώντας ένα απλό παράδειγμα της
καθημερινότητας (π.χ. ο κύκλος ζωής ενός πλαστικού παιχνιδιού – τι
γίνεται όταν αυτό σπάσει ή αχρηστευθεί;), οδηγεί τους μαθητές στο
συμπέρασμα ότι, ενώ η φύση δεν παράγει απορρίμματα, ο άνθρωπος
επιβαρύνει συνεχώς το περιβάλλον με τα σκουπίδια που δημιουργεί και
εναποθέτει σε αυτό. Με την ευκαιρία αυτή, ο/η εκπαιδευτικός εξηγεί πως η
σώρευση απορριμμάτων οδηγεί σε καταστροφή του περιβάλλοντος. (15΄)
|
Επεκτάσεις |
Μπορείτε να προβάλλετε τα παρακάτω βίντεο για τον κύκλο του νερού:
http://www.youtube.com/watch?v=vHApTRvbJCw
http://www.youtube.com/watch?v=3T9UqTmbr0M |
---|
Τίτλος |
Ανακύκλωση Α΄
|
---|
Ενότητα |
Έκτη |
Ηλικιακή Ομάδα |
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
Αριθμός Συμμετεχόντων |
10-25 παιδιά |
Θεωρητικό Υλικό |
Ανακύκλωση, Εναλλακτική διαχείριση συσκευασιών, Ανακύκλωση, Τα σύμβολα της ανακύκλωσης, Γενικές αρχές εναλλακτικής διαχείρισης, Προστασία περιβάλλοντος - διαχείριση στερεών αποβλήτων, Άλλες διατάξεις |
Υποστηρικτικά Υλικά |
Φύλλο Δραστηριότητας 6, εικόνες χωματερής ή προβολή μέσω βιντεοπροβολέα, κόλλες Α4, μολύβια. |
Χρόνος Προετοιμασίας |
10' |
Οδηγίες Προετοιμασίας |
Εκτύπωση φύλλων δραστηριότητας, αναζήτηση εικόνων και διανομή υλικών. |
Χρόνος Διεξαγωγής |
45΄ (Μία διδακτική ώρα) |
Στόχοι |
- Να αντιληφθούν οι μαθητές την έννοια της ανακύκλωσης και τη σημασία της διαχείρισης και μείωσης των απορριμμάτων.
- Να αναγνωρίσουν τα διαφορετικά είδη και τις μεθόδους ανακύκλωσης.
|
Θεματικές Ενότητες |
Περιβάλλον, Ανακύκλωση |
Περιγραφή Δραστηριοτήτων |
Δραστηριότητα 1:
Ο/Η εκπαιδευτικός εισάγει τους
μαθητές στην έννοια της διαχείρισης των απορριμμάτων και της
ανακύκλωσης, αφού πρώτα τους προβάλλει εικόνες από χωματερές,
σκουπιδότοπους κ.λπ. Τους εξηγεί ότι η μεγάλη ποσότητα απορριμμάτων,
εκτός από το ότι δημιουργούν πολύ άσχημη εικόνα (αισθητική επιβάρυνση),
επιβαρύνουν επίσης το περιβάλλον και απειλούν τη ζωή μας. Παράλληλα,
θίγει το ζήτημα της απαιτούμενης ενέργειας για την εκ νέου κατασκευή
πραγμάτων που έχουν απορριφθεί ως άχρηστα, ενώ θα μπορούσαν να
επαναχρησιμοποιηθούν ή να ανακυκλωθούν με προβολή των αντιστοίχων
εικόνων. (10΄)
Δραστηριότητα 2:
Στη συνέχεια, ζητά από τους μαθητές να του απαριθμήσουν τα τέσσερα
βασικά είδη, τα οποία εύκολα μπορούν να ανακυκλωθούν μειώνοντας κατ’
αυτόν τον τρόπο τον όγκο των οικιακών απορριμμάτων (χαρτί, γυαλί,
πλαστικό, αλουμίνιο). Στο φύλλο δραστηριότητας, οι μαθητές θα πρέπει να
μειώσουν τον όγκο των σκουπιδιών τους επιλέγοντας τα ανακυκλώσιμα υλικά,
που θα μπορούσαν να απορρίψουν στον κάδο της ανακύκλωσης της γειτονιάς
τους. (15΄)
Δραστηριότητα 3:
Ο/Η εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε τέσσερις ομάδες, μία για
κάθε υλικό που ανακυκλώνεται στον μπλε κάδο. Ζητά από τους μαθητές εντός
συγκεκριμένου χρόνου να σημειώσουν σε μια κόλλα χαρτί όσα περισσότερα
αντικείμενα γνωρίζουν από το υλικό που τους αντιστοιχεί που θα μπορούσαν
να ανακυκλωθούν (πχ: Χαρτί = εφημερίδες, περιοδικά, παλιά τετράδια,
βιβλία κ.λπ.). Με το πέρας του χρόνου της δραστηριότητας, κάθε ομάδα
διαβάζει αυτά τα οποία έχει σημειώσει και λαμβάνει έναν βαθμό για κάθε
σωστή απάντηση. Οι υπόλοιπες ομάδες συμπληρώνουν ό,τι δεν έχει σημειωθεί
και παίρνουν τον αντίστοιχο βαθμό για λογαριασμό της ομάδας τους.
Κερδίζει η ομάδα με τους περισσότερους βαθμούς. (15΄)
Δραστηριότητα 4:
Μέσα από την άσκηση αυτή, οι
μαθητές -με την καθοδήγηση του/της εκπαιδευτικού- συνειδητοποιούν ότι
υπάρχει μεγάλος αριθμός αντικειμένων / υλικών, τα οποία -ενώ δεν μπορούν
να καταλήξουν στον μπλε κάδο- επιδέχονται ανακύκλωσης με άλλους
τρόπους (πχ. ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών, μπαταριών, μαγειρικού
λαδιού κλπ). (5΄)
|
Επεκτάσεις | Ημερολόγιο ανακύκλωσης στο σπίτι, όπου τα παιδιά μπορούν να
σημειώνουν τις ενέργειες που έκαναν μέσα στην εβδομάδα για τη μείωση των
απορριμμάτων που καταλήγουν στη χωματερή. |
---|
|
|
Τίτλος |
Ανακύκλωση Β΄
|
---|
Ενότητα |
Έβδομη |
Ηλικιακή Ομάδα |
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
Αριθμός Συμμετεχόντων |
10-25 παιδιά |
Θεωρητικό Υλικό |
Ανακύκλωση, Εναλλακτική διαχείριση συσκευασιών, Τα σύμβολα της Ανακύκλωσης, Γνωρίζετε ... για την ανακύκλωση, Βασικές αρχές ενός περιβαλλοντικά υπεύθυνου καταναλωτή |
Υποστηρικτικά Υλικά |
Φύλλο Δραστηριότητας 7, εικόνες ή βιντεοπροβολέας με όλα τα σήματα της ανακύκλωσης.
|
Χρόνος Προετοιμασίας |
10' |
Οδηγίες Προετοιμασίας |
Εκτύπωση φύλλων δραστηριότητας και μελέτη εικόνων / συμβόλων ανακύκλωσης. |
Χρόνος Διεξαγωγής |
45΄ (Μία διδακτική ώρα) |
Στόχοι |
- Να γνωρίσουν οι μαθητές τα σύμβολα της ανακύκλωσης.
- Να κατανοήσουν την έννοια της κομποστοποίησης των οργανικών απορριμμάτων.
|
Θεματικές Ενότητες |
Περιβάλλον, Ανακύκλωση |
Περιγραφή Δραστηριοτήτων |
Δραστηριότητα 1:
Ο/Η εκπαιδευτικός προβάλλει ένα-ένα
τα σύμβολα της ανακύκλωσης στους μαθητές. Παράλληλα, ρωτά εάν κάποιο
από αυτά τους είναι ήδη γνωστό και ποιο είναι το νόημά του. Αμέσως μετά,
τα επαναπροβάλλει και εξηγεί πλέον ο ίδιος τι σημαίνει το καθένα,
πού μπορούμε να τα συναντήσουμε και ποιο το νόημά τους. (10’)
Δραστηριότητα 2:
Στην δραστηριότητα του φύλλου 7, ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους
μαθητές να αντιστοιχίσουν τα σύμβολα της ανακύκλωσης με την έννοιά τους,
ακολουθώντας τη σωστή διαδρομή στον λαβύρινθο. (5΄)
Δραστηριότητα 3:
Στη συνέχεια και αφού ολοκληρωθεί η δραστηριότητα, ο/η εκπαιδευτικός
ρωτά τους μαθητές πού μπορούμε να συναντήσουμε (σε ποιες συσκευασίες,
υλικά κ.λπ.) τα προαναφερθέντα σύμβολα και τι μπορούμε να κάνουμε με
αυτά, ώστε να μειώσουμε τον όγκο των απορριμμάτων μας. Με αυτό τον
τρόπο, οι μαθητές εισάγονται στην έννοια της μείωσης του όγκου των
απορριμμάτων, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα επέκτασης και στην
εφαρμογή της επαναχρησιμοποίησης. Διευκρινίζεται έτσι ότι δεν είναι
πάντα μονόδρομος η ανακύκλωση, αλλά ότι -ανάλογα με τις ανάγκες μας- το
ίδιο ακριβώς υλικό μπορεί είτε να ανακυκλωθεί, είτε να
επαναχρησιμοποιηθεί. (πχ. ένα κουτί παπουτσιών μπορεί είτε να
ανακυκλωθεί, είτε να χρησιμοποιηθεί εκ νέου για τη φύλαξη μαρκαδόρων ή
άλλων μικροαντικειμένων). Ζητά από τους μαθητές να σημειώσουν τις δικές
τους προτάσεις / παραδείγματα. (10΄)
Δραστηριότητα 4:
Στην επόμενη φάση, ο/η
εκπαιδευτικός συνάγει από κοινού με τους μαθητές το συμπέρασμα ότι,
εφόσον υιοθετήσουμε όλες τις προαναφερθείσες συμπεριφορές στην
καθημερινή μας ζωή, απομένουν μόνο τα οργανικά απορρίμματα, τα οποία
καταλήγουν στους κάδους. Παρουσιάζει λοιπόν στους μαθητές την έννοια της
κομποστοποίησης εξηγώντας τους αρχικά περί τίνος πρόκειται και
περιγράφοντας τη διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός αυτός στόχος επιτυγχάνεται
με παράλληλη προβολή εικόνων ή σχετικού βίντεο. (15΄)
|
Επεκτάσεις |
Μπορείτε να δείτε το βίντεο με λύσεις για λιγότερα σκουπίδια:
http://www.youtube.com/watch?v=Fpst1hO_f8w |
---|
|
|
|
|
|
|
|
|
Τίτλος |
Ανακύκλωση Γ΄
|
---|
Ενότητα |
Όγδοη |
Ηλικιακή Ομάδα |
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
Αριθμός Συμμετεχόντων |
10-25 παιδιά |
Θεωρητικό Υλικό |
Ανακύκλωση, Βασικές αρχές ενός περιβαλλοντικά υπεύθυνου καταναλωτή |
Υποστηρικτικά Υλικά |
Χαρτί του μέτρου, μαρκαδόροι, κομμάτια από εφημερίδες, περιοδικά κ.λπ., κόλλα, ψαλίδι, Φύλλο Δραστηριότητας 8 |
Χρόνος Προετοιμασίας |
5΄ |
Οδηγίες Προετοιμασίας |
Διανομή υλικών, χωρισμός των μαθητών σε ομάδες. |
Χρόνος Διεξαγωγής |
45΄ (Μία διδακτική ώρα) |
Στόχοι |
- Να κινητοποιηθούν οι μαθητές μέσω της δημιουργίας αφίσας για το σχολείο τους.
- Να κατανοήσουν την αξία όχι μόνο της εκμάθησης, αλλά και της διάδοσης της γνώσης σχετικά με το θέμα της Ανακύκλωσης.
|
Θεματικές Ενότητες |
Περιβάλλον, Ανακύκλωση |
Περιγραφή Δραστηριοτήτων |
Δραστηριότητα 1:
Ο/Η εκπαιδευτικός -είτε μέσω
διάλεξης, είτε με ερωτήσεις που απευθύνει στους μαθητές- κάνει μια
αναδρομή στα όσα μέχρι στιγμής έχουν ειπωθεί για την ανακύκλωση. Ξεκινά
από τον όγκο των απορριμμάτων πριν την ανακύκλωση και καταλήγει στα
συμπεράσματα περί μείωσης του όγκου και βελτίωσης της ζωής. Η επανάληψη
αυτή σχηματοποιείται και οπτικά μέσω της δραστηριότητας του φύλλου 7,
στην οποία οι μαθητές καλούνται να βάλουν σε σωστή σειρά - αρίθμηση τις
εικόνες που τους δίνονται, ώστε να σχηματιστεί ο κύκλος της ανακύκλωσης.
(10΄)
Δραστηριότητα 2:
Ως ομαδική δραστηριότητα – δράση, ο/η εκπαιδευτικός ζητά από τους
μαθητές να κατασκευάσουν μία θεματική αφίσα που να ιστορεί τη διαδικασία
της ανακύκλωσης και τα οφέλη της. Για τη δραστηριότητα αυτή, ο/η
εκπαιδευτικός χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες και αναθέτει σε κάθε ομάδα
τη ζωγραφική ή με τη μέθοδο του κολλάζ αναπαράσταση καθεμιάς από τις
φάσεις που συζητήθηκαν. (α. μόλυνση του περιβάλλοντος από τον όγκο των
απορριμμάτων, β. σύμβολα ανακύκλωσης, ειδικοί κάδοι, επαναχρησιμοποίηση,
γ. πράσινος πλανήτης, αισθητική και ποιοτική βελτίωση του
περιβάλλοντος) (25΄)
Η αφίσα αυτή θα αναρτηθεί σε πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου, ώστε
να είναι ορατή και το περιεχόμενό της προσιτό σε όλους όσους κινούνται
στο χώρο του σχολείου (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί). Η ανακύκλωση
αφορά όλους μας! (5΄) |
Επεκτάσεις | Κατασκευή ειδικού κάδου περισυλλογής υλικών προς ανακύκλωση μέσα
στην αίθουσα. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, οι μαθητές συγκεντρώνουν
απορρίμματα προς ανακύκλωση και στο τέλος της εβδομάδας, με την άδεια
της διεύθυνσης και τη συνοδεία του / της εκπαιδευτικού, αποφασίζουν πώς
πρέπει να τα διαχωρίσουν και τα τοποθετούν στους αντίστοιχους κάδους
ανακύκλωσης. |
---|
|
|
|
|
ίτλος |
Αλουμίνιο, ένα πολύτιμο μέταλλο
|
---|
Ενότητα |
Ένατη |
Ηλικιακή Ομάδα |
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
Αριθμός Συμμετεχόντων |
10-25 παιδιά |
Θεωρητικό Υλικό |
Το αλουμίνιο, εισαγωγικές πληροφορίες, Γενικές πληροφορίες για το αλουμίνιο |
Υποστηρικτικά Υλικά |
Εικόνες ή βίντεο ορυχείων εξόρυξης βωξίτη, εργοστασίων παραγωγής αλουμινίου και προϊόντων από αλουμίνιο, αλουμινένιο κουτάκι, Φύλλο Δραστηριότητας 9. |
Χρόνος Προετοιμασίας |
10' |
Οδηγίες Προετοιμασίας |
Αναζήτηση υποστηρικτικού υλικού, εκτύπωση και διανομή φύλλων δραστηριότητας. |
Χρόνος Διεξαγωγής |
45΄ (Μία διδακτική ώρα) |
Στόχοι |
- Να ενημερωθούν οι μαθητές για τα στάδια εξόρυξης και παραγωγής του αλουμινίου.
- Να αναγνωρίσουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο του αλουμινίου και των εφαρμογών του στην καθημερινή μας ζωή.
- Να αντιληφθούν την αξία του αλουμινίου και των προϊόντων του σε περιβαλλοντικό επίπεδο.
|
Θεματικές Ενότητες |
Περιβάλλον, Αλουμίνιο |
Περιγραφή Δραστηριοτήτων |
Δραστηριότητα 1:
Ο/Η εκπαιδευτικός προβάλλει εικόνες
από ορυχεία εξόρυξης βωξίτη και εξηγεί στους μαθητές τη διαδικασία της
εξόρυξης των πρώτων υλών και στη συνέχεια της παραγωγής του αλουμινίου.
(10΄)
Δραστηριότητα 2:
Οι μαθητές τοποθετούνται εντός της αίθουσας σε κυκλική διάταξη και ο
εκπαιδευτικός δίνει στον πρώτο μαθητή ένα κουτί αλουμινίου. Ο μαθητής,
που έχει στα χέρια του το κουτί, καλείται να αναφέρει σωστά ένα προϊόν
αλουμινίου ή μια εφαρμογή του και στη συνέχεια, εφόσον η απάντησή του
είναι σωστή, να το δώσει στο διπλανό του. Στη δραστηριότητα αυτή, ο/η
εκπαιδευτικός παρεμβαίνει βοηθητικά ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών. Η
δραστηριότητα τελειώνει όταν το κουτί καταλήξει και πάλι στα χέρια του
μαθητή από τον οποίο ξεκίνησε. (κουτιά αναψυκτικών, παράθυρα, πόρτες,
αεροπλάνα, πλοία, αυτοκίνητα, αλουμινόχαρτο, ηλεκτρονικοί υπολογιστές,
κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρικές συσκευές -ψυγείο, πλυντήριο, στεγνωτήριο-,
είδη οικιακού εξοπλισμού -μαχαιροπήρουνα, ταψιά, κατσαρόλες, τραπέζια,
καρέκλες, ομπρέλες- εργαλεία κήπου, φωτιστικά, κεραίες τηλεόρασης,
οικιακοί κάδοι απορριμμάτων κ.λπ.) (10΄)
Δραστηριότητα 3:
Στο φύλλο δραστηριότητας, μέσα από
σκόρπιες εικόνες, οι μαθητές καλούνται να αναγνωρίσουν τα προϊόντα που
είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο και να τα χρωματίσουν. (15΄)
Δραστηριότητα 4:
Στην τελευταία φάση του μαθήματος,
ο/η εκπαιδευτικός καταλήγει από κοινού με τους μαθητές στο συμπέρασμα
ότι το αλουμίνιο κατέχει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή μας. Εξηγεί λοιπόν
ότι, επειδή τα αποθέματα βωξίτη δεν είναι ανεξάντλητα αφενός και
αφετέρου η διαδικασία παραγωγής του αλουμινίου είναι ακριβή και
επιβαρύνει το περιβάλλον, είναι σαφώς προτιμότερη η ανακύκλωση του
υλικού και η επαναχρησιμοποίησή του, εισάγοντάς τους κατ’ αυτόν τον
τρόπο στην επόμενη φάση που αφορά στην ανακύκλωση αλουμινίου. (10΄)
|
Επεκτάσεις |
Μπορείτε να δείτε το παρακάτω βίντεο: http://mam.avarchive.gr/portal/digitalview.jsp?get_ac_id=2143 |
| |
| |
| |
|
|
|
|